بسته خبری « اقتصادنیوز » شنبه ٢٨ اسفند ١۴٠٠

زمان آزادسازی وارادات خودرو /چند قدم تا توافق وین

کدخبر: ۴۸۳۸۴۳
اقتصادنیوز: گزارش های رسیده از رسانه های غربی حاکی از آن است که توافق در وین احتمالا در چند روز آینده در دسترس باشد.
زمان آزادسازی وارادات خودرو /چند قدم تا توافق وین

به گزارش اقتصادنیوز ، تازه ترین رویدادها همچنان به موضوع احتمال رسیدن توافق وین در چند روز آینده اختصاص دارد. 

اخبار سیاسی |  توافق وین، شاید چند روز آینده

مهم‌ترین رویدادهای سیاسی در ٢۴ ساعت گذشته به شرح زیرند:

*تازه ترین اخبار و گزارش ها از وین حاکی از آن که است که توافق وین احتمالا در چند روز آینده در دسترس است. این احتمال را وال استریت ژورنال نیز تایید کرده است. این درحالی است که آلمان و اتحادیه اروپا هم گفته اند، به احتمال به رسیدن به توافق احتمالی وین خوش بین اند. کنگره آمریکا در چندروز گذشته موضوع مذاکرات برجامی وین را در دستورکار قرارداده و به نظر موضوع خروج سپاه از لیست گروه های تروریستی آمریکا در حال انجام باشد که البته رویترز هم این خبر را تایید کرده است. 

* خبر مهم دیگر هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان از نهایی شدن بودجه تا قبل از پایان سال ١۴٠١ خبر داده است.

* همچنین براساس اعلام مجلس، ساعت رسمی کشور امسال هم به مثابه سال قبل تغییر می‌کند و قانون تصویب شده در مجلس باید به تایید شورای نگهبان برسد و بعد قابلیت اجرایی دارد که آنهم به امسال نمی‌رسد. 

اخبار اقتصادی | واردات خودرو آزاد می شود

 * رضا فاطمی امین، وزیر صمت از آزادسازی واردات خودرو در پایان اردیبهشت سال آینده به میزان یک تا ٢ میلیارد دلار خبر داد. وزیر صمت همچنین از واگذاری بلوکی ایران خودرو و سایپا نیز خبر داد. 

* مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از آماده شدن زیرساخت ها برای دو طرفه شدن معاملات در بازار سرمایه خبر داد. این موضوع از مدت ها پیش در دستورکار بوده اما به نظر می‌رسد زیر ساخت های فنی آن در حال اجرایی شدن باشد. 

اخبار بنگاه‌ها | سقف خرید سهام سرخابی ها افزایش یافت

* سقف خرید سهام سرخابی‌ها برای اشخاص حقیقی در روز شنبه ۲۸ اسفندماه، از ٣٠٠ هزارتومان به سه میلیون تومان افزایش پیدا می کند.

مهم‌ترین رویدادهای بنگاه ها به شرح زیرند

#نمرینو | ایران مرینوس از وصول مطالبات خبر داد. نتیجه نهایی: مطالبه وجه 7فقره چک دریافتی از آقای محمد مویدی نژاد طی یک واحد آپارتمان به مساحت205/53متر مربع و دوقطعه زمین جمعا به مساحت240مترمربع اشت. 

#بهپاک | صنایع غذایی بهپاک در مجمع صنایع غذایی اعلام کرد: انتقال نماد از فرابورس به بورس در دستور کار است. همچنین افزایش سرمایه از مبلغ 3099 میلیارد ریال به 4300 میلیارد ریال از محل صرف سهام با صلب حق تقدم انجام می‌شود. آیت شرکت همچنین از آغاز احداث کارخانه دام و طیور و تولید آزمایشی کارخانه اسنک سویا خبر داد.موضوع زمین گرگان در مجامع قضایی در حال پیگیری است و حدود 80 درصد قضیه پیش رفته و تعیین تکلیف خواهد شد. بهپاک ٣٠ تومان هم سود به ازای هر سهم تقسیم کرد. 

#کاوه | مجوز افزایش سرمایه  113 درصدی فولاد کاوه جنوب کیش از محل سود انباشته به منظور احداثِ واحدِ مگامدول احیاء مستقیم به ظرفیتِ 1 میلیون تن در سال صادر شد. 

#پردیس | سرمایه گذاری پردیس در مجمع ١١٠ تومان سود به ازای هر سهم تقسیم کرد. 

#وساخت | مجوز افزایش سرمایه  ٢٧٩٩ درصدی سرمایه گذاری ساخت ایران از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها و انباشته  به منظور اجرای طرح توسعه و اصلاح ساختار مالی سال صادر شد.

#خزر | جلسه مجمع عمومی فنرسازی خزر با دستورکار افزایش سرمایه در تهران (کیلومتر ١۵ جاده قدیم کرج جنب شرکت زامیاد) در ساعت ١٠ دوشنبه ٢٢ فروردین ١۴٠١ برگزار می‌شود. این شرکت همچنین از اعمال افزایش قیمت فروش محصولات در حوزه بازار و نمایندگی ها به میزان ٢۵ درصد از اسفندماه سال جاری (١۴٠٠) خبر داد. 

#ونیکی | جلسه مجمع عمومی سرمایه گذاری ملی ایران در تهران (تقاطع بزرگراه شهید چمران و جلال آل احمد - دانشکده مدیریت دانشگاه تهران- ساختمان الغدیر - طبقه اول) در ساعت ١۵ چهارشنبه ٢۴ فروردین برگزار می‌شود. 

#سپ | پرداخت الکترونیک سامان کیش از خرید سه دانگ عرصه و اعیان ساختمان زاگرس مشتمل بر ۵ دستگاه آپارتمان با سند تفکیکی واقع در میدان آرژانتین، خیابان زاگرس، خیابان ٢٩، پلاک ١٢ خبر داد. سپ در مجمه از پرداخت ٣٠ تومان سود به ازای هر سهم خبر داد. 

#شپلی | مطابق قرارداد مقدار 4500 تن اکریلو نیتریل که پرفرمای آن طی توافق شرکت پلی اکریل و بازرگانی و تامین کننده خارجی اخذ می شود خرید و حمل آن به مقصد ایران انجام می پذیرد بهای تمام شده خرید با احتساب سود متعارف بازرگانی برای شرکت پلی اکریل فاکتور خواهد شد اعتبار قراردادتا ٣١ شهریور ١۴٠١ و این قرارداد ٣٠ درصد ظرفیت قابل دسترس اکریلیک ٢ را در دوره ۶ ماهه قرارداد پوشش می‌دهد.

#وتجارت | بانک تجارت درباره اثر تسعیر نرخ ارز گفته است: وضعیت باز ارزی مثبت این بانک در حدود هفتصد میلیون دلار می‌باشد که با عنایت به مراتب فوق و تعدیلات مورد لزوم، مبلغ 12 هزار میلیارد ریال آثار درآمدی برای بانک دارد.

#وپست | پست بانک درباره تاثیر نرخ تسعیر ارز بر بانک اعلام کرد: با لحاظ وضعیت باز ارزی مثبت این بانک حدوداً معادل ١١.۴ میلیون یورو یورو در پایان اسفند سال ١۴٠٠ اعمال نرخ های جدید تسعیر برای بانک آثار درآمدی خواهد داشت.

#خعمرا | توسعه و عمران شهرستان نایین از افزایش نرخ فروش میل لنگ TU به طور میانگین ١٣ درصد و افزایش نرخ میل بادامک ها به طور میانگین ٢۶ درصد خبر داد. 

#زکوثر | مطابق اساسنامه و در چارچوب موضوع فعالیت شرکت و در جهت تامین جریانات نقدینگی شرکت های تابعه و حمایت از تولید، سرمایه گذاری کشاورزی کوثر براساس گزارشات توجیهی و مصوبات هیات مدیره نسبت به تامین مالی شرکت های تابعه از طریق منابع داخلی شرکت اقدام نموده است.

#سمایه | بانک سرمایه درباره اثر نرخ تسعیر ارز اقلام پولی دارایی و بدهی های ارزی اعلام کرد:  با توجه به اینکه وضعیت ارزی این بانک منفی می باشد (بدهی های ارزی بیشتر از دارایی های ارزی است) تسعیر ارز با مبالغ اعلامی در بخشنامه فوق الذکر باعث افزایش زیان شد. 

#شپترو | مجوز افزایش سرمایه ٨١ درصدی پتروشیمی آبادان از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی  به منظور اجرای طرح توسعه و اصلاح ساختار مالی سال صادر شد. 

#شوینده |  صنایع شوینده از تقسیم ١٢٠ تومان سود به ازای هر سهم خبر داد.

#مرقام  | با توجه به بدهکاری ایران ارقام به سرمایه گذاری سایه گستر سرمایه از بابت سود سهام سنوات ١٣٩٢ تا ١٣٩۵ و در راستای تسویه مطالبات، موضوع توافق عبارت است از: تسویه حساب همه ی دیون و بدهی‌های شرکت ایران ارقام در مقابل سرمایه گذاری سایه گستر سرمایه به مبلغ دویست و سه میلیارد و هشت صد و چهل میلیون ریال اعم از دیون ناشی از سود سهام، خسارات تأخیر تأدیه متعلقه و هزینه های مربوط به دادرسی و حق الوکاله، به توافق طرفین رسید. از مبلغ دویست و سه میلیارد و هشت صد و چهل میلیون ریال، مبلغ سه میلیارد و هشتصد و چهل میلیون ریال توسط سرمایه گذاری سایه گستر از حساب جاری ایران ارقام بابت مطالبات فوق الاشعار برداشت شده و مبلغ دویست میلیارد ریال توسط سرمایه گذاری فرهنگیان جهت تسویه حساب نهایی پرداخت شد.

شپارس | مجوز افزایش سرمایه ۴٢ درصدی محصولات بین المللی پارس از محل سود انباشته به منظور جبران مخارج سرمایه ای انجام شده و تامین سرمایه درگردش صادر شد. 

#بساما | فروش دارایی بیمه سامان اقدام به فروش شش دهم دانگ ساختمان میرداماد به ٢١٠ میلیارد تومان به بانک سامان کرد.

#غدشت | دشت مرغاب اعلام کرد‌: با توجه به تصویب فروش دو واحد آپارتمان واقع در خیابان فلسطین از طریق ترک تشریفات مزایده و هم چنین با عنایت به نیاز مبرم شرکت به نقدینگی جهت سرمایه در گردش، همه اعضای موافقت خود را با فروش آپارتمان های مذکور به مبلغ کارشناسی به آقای کامران زرقام بصورت نقدی اعلام کردند.

#وپارس | بانک پارسیان از فروش سهام خود در شرکت راهسازی و معدنی مبین از طریق مزایده به فروش رساند و بیش از ١١۵ میلیارد تومان سود شناسایی شده خبر داد. 

#ساروم | مجوز افزایش سرمایه سیمان ارومیه به مدت ٣٠ روز و تا ١٧ اردیبهشت ١۴٠١ تمدید شد.

 #بورس | بورس تهران در خصوص آخرین وضعیت اقدامات شرکت در ارتباط با رای کمیسیون ماده صد شهرداری بابت ساختمان سعادت آباد، در راستای پیگیری این شرکت در خصوص رفع موانع و مشکلات ساختمان سعادت آباد اعلام کرد‌: با پرداخت مبالغ جدید اعلامی از سوی شهرداری، همه عوارض مرتبط با ساختمان بورس در ارتباط با تخلفات ساختمانی تسویه شده و صرفا شرکت متعهد به تامین کسری پارکینگ به تعداد ٣١۴ واحد بر مبنای محاسبات جدید و با در نظر گرفتن طبقات اداری است.

#خفولا | خدمات فنی فولاد یزد از برنده قرارداد با موضوع عملیات تهیه مصالح و اجرای فعالیتهای متفرقه پروژه یک به ارزش ۴ میلیارد تومان تاریخ تنفیذ تا صدور گواهی تحویل موقت 3ماه شمسی خبر داد. 

#فجهان | جلسه مجمع عمومی مجتمع جهان فولاد سیرجان با دستورکار افزایش سرمایه در تهران (خیابان ولی عصر-بالاتر از خیابان جام جم-نرسیده به چهارراه شهید چمران(پارک وی)مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش-سالن تلاش) در ساعت ١٠ صبح چهارشنبه ١٧ فروردین سال ١۴٠١ برگزار می‌شود. 

#ومعادن | توسعه معادن و فلزات از ثبت افزایش سرمایه از ۵.۴ همت به ٨.۴ همت در اداره ثبت شرکت ها خبر داد.

#تپمپی | جلسه مجمع عمومی صنایع پمپ سازی ایران در تهران (خیابان ولیعصر بالاتر از میردادماد برج های اسکان برج 1سالن اجتماعات اسکان) در ساعت ١۶ دوشنبه ٢٩ فرودین ١۴٠١ برگزار می‌شود. 

#وصنا | جلسه مجمع عمومی گروه صنایه بهشهر ایران در تهران (خیابان ولیعصر، پایینتر از پارک ساعی ،نبش کوچه دلبسته،شماره ٢١۴١ هتل سیمرغ) در ساعت ٩ صبح دوشنبه ٢٢ فروردین ١۴٠١ برگزار می‌شود. 

#تایرا | مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران از برنامه‌ریزی برای تولید بیش از ۳۵ هزار دستگاه انواع تراکتور در سال جدید خبر داد. 

 #خاور | ایران خودرودیزل در نظر دارد خرید 14 درصد از سهام سرمایه گذاری سلیم به ارزش ۴٨١.۴ میلیارد تومان معادل ۴٣٧.٧ میلیون سهم در مزایده فروش سهام مذکور شرکت کند.

#فارس | برنامه هلدینگ خلیج فارس برای مشارکت مردم در پروژه‌ها با استفاده از صندوق پروژه با همکاری بانک شهر در ١٣ پروژه نهایی شد.

  • 11
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید