آغاز طرح ویژه مبارزه با قاچاق لوازم یدکی از فردا ۱۵ فروردین

کدخبر: ۴۸۶۲۳۰
وزیر صمت گفت: عملیات جمع‌آوری باتری و کمک فنر قاچاق و تقلبی از فردا ۱۵ فروردین در چند استان آغاز و به تدریج در تمامی استان‌ها انجام خواهد شد.
آغاز طرح ویژه مبارزه با قاچاق لوازم یدکی از فردا ۱۵ فروردین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آقای سیدرضا فاطمی‌امین گفت: در راستای مبارزه با قاچاق، کالا‌های تقلبی، بی‌کیفیت و غیر استاندارد، کار جدیدی را در وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شروع کرده‌ایم و لوازم یدکی خودرو، لوازم‌خانگی، آرایشی و بهداشتی، پوشاک و دخانیات ۵ اولویت نخست در اجرای این طرح خواهند بود.

به گفته او، نخستین مرحله در حوزه لوازم یدکی خودرو است که سه اقدام را به صورت هم‌زمان در این حوزه آغاز می‌کنیم. مرحله نخست در مورد باتری و کمک فنر است، از قبل اعلام شده بود این کالا‌ها باید کد رهگیری داشته باشند و کالا‌های قاچاق و یا تقلبی جمع‌آوری می‌شوند.

وزیر صمت می‌گوید، تعداد زیادی از تولید کنندگان، عرضه‌کنندگان و توزیع‌کنندگان قطعات یدکی خودرو در سامانه جامع تجارت ثبت نام کرده‌اند و صورت‌حساب‌های خود را ثبت می‌کنند و تأکید ما بر تسریع در انجام این کار است. در طرح شفافیت جریان کالا اگر کالایی کد رهگیری نگرفته و صورت‌حساب آن در سامانه جامع تجارت ثبت نشود، کالای تقلبی و قاچاق محسوب می‌شود.

آقای فاطمی امین گفت: در تکمیل شفافیت جریان کالا و مقابله با کالای قاچاق در سطح عرضه و ردیابی گلوگاه‌های اصلی، سومین اقدام این است که شبکه توزیع لوازم یدکی را شناسنامه‌دار و مسئولیت‌پذیر کنیم تا نمایندگی‌ها قطعات سالم و با اصالت را عرضه کنند.

نخستین جلسه از سلسله نشست‌های ستاد «مبارزه با کالا‌های قاچاق و تقلبی» وزارت صمت با همراهی نهاد‌های مختلف از جمله قوه قضائیه، سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان ملی استاندارد، گمرک، سپاه و... در روز ۸ فروردین برگزار شده بود و در آن جلسه لوازم یدکی خودرو، لوازم‌خانگی، آرایشی و بهداشتی، پوشاک و دخانیات به عنوان ۵ اولویت نخست اجرایی این طرح در سطح کشور، اعلام شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید