کشت برنج و سیب زمینی در این استان ممنوع است

کدخبر: ۴۸۶۵۱۸
اقتصادنیوز: کشت سیب زمینی و برنج در استان لرستان ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
کشت برنج و سیب زمینی در این استان ممنوع است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از عصر ایران، رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: کشت برنج و سیب زمینی در شهرستان‌های این استان ممنوع است و با توجه به کمبود آب با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

سید عماد شاهرخی روز دوشنبه در جلسه کارگروه سازگاری با کم‌آبی، تعیین الگوی کشت و برنامه‌ریزی جهت مدیریت خشکسالی امسال در لرستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: نرخ‌گذاری دلالان برای اراضی کشاورزی استان قابل پذیرش نیست و این واسطه‌ها با اجاره زمین‌های کشاورزی موجب اختلال در وضعیت آبی این استان شده‌اند و باید ضمن شناسایی از ورود و انعقاد هر گونه قراردادی با آنها جلوگیری شود.

همچنین در اکوایران ببینید : قرعه‌کشی خودرو حذف شد؟

وی به لزوم نصب کنتور هوشمند در دورود اشاره کرد و افزود: تعداد چاه‌های غیرمجاز در این شهرستان زیاد است و باید از احداث چاه‌های آب غیرمجاز در دورود جلوگیری کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تاکید بر وجود همدلی بین مسوولان این استان برای جلوگیری از کشت برنج عنوان کرد: باید اطلاع‌رسانی درستی به کشاورزان برای ممنوعیت کشت این محصول اعلام شود تا همانند سال گذشته متحمل خسارت نشوند.

وی با بیان اینکه جلسه‌ای با مدیران امور آب و جهاد کشاورزی شهرستان‌ها برای کاهش تنش خشکسالی شد، گفت: الگوی کشتی از سوی وزارت جهاد کشاورزی تعریف شده‌است و طبق این الگو باید محصولات استراتژیک را کشت کنیم و سهمیه‌ای نیز برای استان لحاظ شده‌ است.

وی افزود: کشت سهمیه‌ تعریف‌ شده در این استان با توجه به بی‌آبی امکان‌پذیر نیست و باید دلایل خود را به این وزراتخانه ارائه دهیم.

وی با اشاره به لزوم همکاری مسوولان شهرستان‌ها و مدیریت آب‌ منطقه‌ای لرستان گفت: لازم است که ممنوعیت انتقال آب به اراضی دیم در این استان اجرا و نیز از احداث لوله و تجهیزات برای انتقال آب به این اراضی جلوگیری شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: رهاسازی آب سد ایوشان پس‌ از ممنوعیت کشت برنج انجام شود تا جلوی هر گونه کشت این محصول در این منطقه گرفته شود.

شاهرخی تصریح کرد: باید یک وحدتی بین همه مسوولان در این زمینه ایجاد شود تا بتوانیم امسال از این خشکسالی به خوبی عبور کنیم.

وی تاکید کرد: چاه‌های غیر مجاز توسط آب منطقه ای استان باید پر شوند و نصب کنتور هوشمند یک امر ضروری است.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید