ترس و مقاومت در بازار ارز / پیش بینی قیمت دلار امروز 21 فروردین

کدخبر: ۴۸۷۶۷۴
در صورتی که استراتژی(حمله تدریجی سفته بازان- مقاومت تدریجی بازارساز) در روز جاری نیز ادامه داشته باشد، می توان انتظار داشت که قیمت اسکناس آمریکایی به بالای محدوده ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومانی قدم بگذارد.
ترس و مقاومت در بازار ارز / پیش بینی قیمت دلار امروز 21 فروردین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکو ایران ، بازارساز حاضر نیست به راحتی اجازه دهد که نوسان گیران از کانال ۲۸ هزار تومانی عبور کنند. از نگاه برخی فعالان همین موضوع موجب شده است که اسکناس آمریکایی نتواند در روزهای اخیر بالای محدوده ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان تثبیت شود. در واقع شاید بازارساز اجازه داده است که قیمت دلار کمی تعدیل شود ولی حاضر نیست که نوسان گیران احساس کنند که کنترل بازار به دست آن ها افتاده است

در این شرایط،‌ اگر قیمت دلار یکباره از سطوح مقاومتی عبور نکند و به آرامی این اتفاق رخ دهد، حجم تقاضای سفته بازی زیادی وارد بازار نخواهد شد. در واقع به نظر می رسد در روزهای اخیر سمت و سوی انتظارات تا حدی در بازار دلار تغییر کرده است و در این وضعیت، بازارساز بیشتر به دنبال این است که شوک جدیدی به بازار وارد نشود.

photo_۲۰۲۲-۰۴-۱۰_۰۹-۲۰-۰۳ (2)

بازارساز می تواند با مدیریت انتظارات در شرایط فعلی،‌ در آینده با برگشت اخبار مثبت، بار دیگر جهت قیمت را نیز در مسیر نزولی قرار دهد. با این حال در شرایط فعلی به نظر می رسد استراتژی بازارساز مقاومت تدریجی است. معامله گران نیز پس از تعطیلات نوروز به تدریج توانسته اند قیمت دلار را بالاتر بکشند.

در صورتی که این استراتژی(حمله تدریجی سفته بازان- مقاومت تدریجی بازارساز) در روز جاری نیز ادامه داشته باشد، می توان انتظار داشت که قیمت اسکناس آمریکایی به بالای محدوده ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومانی قدم بگذارد. با این حال، برخی بازیگران ارزی باور دارند که بازار قبل از افزایش بعدی مقداری اصلاح قیمت را تجربه خواهد کرد. دیشب نیز در بازار پشت خطی، دلار نتوانست بالای خط ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان باقی بماند. همین موضوع کمی انتظار اصلاح قیمت در ابتدای روز جاری را بالا برد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید