گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز و طلا

میل حباب قیمت سکه به صفر!/ تغییر کانال دلار!

کدخبر: ۴۸۸۵۱۷
اقتصادنیوز: قیمت دلار در بازار امروز چهارشنبه 24 فروردین 1401 از کانال 28 هزار تومان به کانال 27 هزار تومان برگشت. حباب سکه هم به صفر نزدیک شد.
میل حباب قیمت سکه به صفر!/  تغییر کانال دلار!

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار  امروز برخلاف روز گذشته پایین رفت. اسکناس آمریکایی در بازار ارز امروز چهارشنبه 24 فروردین 1401 کانال 28 هزار تومان را از دست داد  و با 190 تومان کاهش نسبت به روز قبل بر روی 27 هزار و 940 تومان قرار گرفت. نرخ دلار در بازار متشکل ارزی هم در سراشیبی قرار گرفت. تغییر کانال داد. قیمت دلار در این بازار به 24 هزار و 980 تومان رسید که در مقایسه با روز گذشته 127 تومان کاهش را نشان می می دهد.

نرخ حواله درهم  نیز  امروز همزمان با کاهش قیمت دلار  80 تومان پایین رفت.  قیمت درهم امروز به 7 هزار و 550  تومان رسید. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد 27 هزار و 731 تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار  پایین تر بود. 

حباب قیمت سکه به صفر نزدیک شد

قیمت اونس طلا در زمان نوشتن این گزارش 1978 دلار بود که نسبت به روز گذشته تقریبا 6 دلار بالا تر بود.  اما در بازار داخلی ایران امروز  قیمت طلا و قیمت سکه پایین رفت. 

قیمت طلا امروز به 1 میلیون و 314 هزار و 600 تومان رسید که نسبت به عصر دیروز 7 هزار و 800 تومان ارزان شده بود. قیمت سکه هم با 13 میلیون و 130 هزار تومان معامله شد که نسبت به دیروز 60 هزار تومان کاهش را نشان می دهد.  با احتساب قیمت 27 هزار 940 تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه 13  میلیون و 10 هزار تومان به دست آمد و اندازه حباب سکه  هم 0.92 درصد بود.کم شدن حباب سکه از نگاه بسیاری از معامله گران نشان می دهد که تقاضای مازاد در حال خروج از بازار است. این به آن معناست که احتمال وقوع نوسان غیرمنطقی در بازار سکه کم شده است و فلز گران بهای داخلی در مسیر تعدیل قرار دارد.

در اکوایران ببینید؛

احتیاط در بازار ارز 

برخی از تحلیلگران بازار ارز  تهران  از این کاهش قیمت دلار به عنوان اصلاح یاد می کنند و معتقدند که نرخ دلار بعد از چند روز صعود مداوم  نیاز به یک استراحت و اصلاح قیمتی داشته  تا مسیر بعدی خود را تعیین کند. 

اما عده ای دیگر معتقدند که با خبر  احتمال آزادسازی  ارز های بلوکه شده ایران و امنیتی  شدن بازار ارز به دلیل ممنوع شدن معاملات فردایی، معامله گران در خرید و فروش دلار احتیاط بیشتری به خرج می دهند و به همین دلیل است که نرخ دلار نزولی شد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید