نماینده مردم تهران :

افزایش قیمت خودرو داد مردم را درآورده است

کدخبر: ۴۸۹۲۸۵
یک عضو کمیسیون فرهنگی درباه رای استمزاجی مجلس و تصویب بازگشت طرح صیانت به صحن علنی مجلس را غیرقانونی عنوان کرد و گفت: باید در این مورد تجدید نظر شود.
افزایش قیمت خودرو داد مردم را درآورده است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایسنا، زهره سادات لاجوردی در جلسه علنی امروز(یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به مسئولان اجرایی کشور، گفت: آقای رئیس جمهور نسبت به تعیین دبیر ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تسریع کند. با وجود گذشت ۵ ماه از تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، هنوز ستاد آن تشکیل نشده و برای اینکه مواد این قانون اجرایی شود، حتما لازم است که ستاد تشکیل شود.

نماینده مردم تهران در مجلس در تذکری به وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره گرانی‌های اخیر و افزایش قیمت خودروگفت: این مسائل حقیقتا داد مردم را درآورده و با وجود تذکرات پیاپی ما تأثیری را نمی‌بینیم و اقدام شایسته‌ای به عمل نمی‌آید.

لاجوردی گفت: تولیدکنندگانی که در شهرک‌های صنعتی زمین خریداری کرده بودند اما به دلیل مشکلات ناشی از بیماری کرونا و تحریم‌ها، در واردات تجهیزات و ماشین آلات مورد استفاده خودشان، قادر نشدند که تا تاریخ مقرر بهره‌برداری کنند. شرکت حکم خلع ید آنها را از مراجع قضایی گرفته در حالی که اغلب آنها در حال حاضر آماده تولید هستند و می‌توانند صنعتشان را راه اندازی کنند اما آنها را مجبور به خریداری زمین کرده و یا اینکه زمینشان را ترک کنند.

اعطای زمین رایگان به سرمایه‌دار ایرانی در کشورهای همسایه، موجب فرار سرمایه ایرانی می‌شود

نماینده مردم تهران در مجلس با استناد به شعار سال ۱۴۰۱ به ضرورت مقابله با رکود اقتصادی تأکید کرد و گفت: در شرایطی که برخی از کشورهای همسایه با اعطای زمین رایگان، سرمایه‌دار ایرانی را جذب می‌کنند، چنین اقداماتی موجب فرار سرمایه ایرانی می‌شود، لازم است که تمهیدات لازم را در این زمینه انجام دهیم. همچنین با توجه به وضوح آنچه در بخش‌های اقتصادی در سنوات قبل شاهد بودیم و همچنین نص صریح سخنان رئیس جمهور مبنی بر عدم استفاده از مسببان وضع موجود، لازم است که این در این رابطه اقدامات لازم انجام شود.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان گفت: رأی استمزاجی مجلس برای فضای مجازی که در جلسه غیرعلنی مجلس گرفته شد، قانونی نبود و باید در این مورد تجدید نظر شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید