گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز و طلا؛

ترس بازار دلار از برخورد انتظامی

کدخبر: ۴۸۹۸۱۰
اقتصادنیوز : نکته قابل توجه در بازار ارز امروز سه شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ برخوردهای انتظامی بود. همین امر موجب شده بود که معامله گران از ترس میزان عرضه را بالا ببرند و قیمت ها آرایش نزولی به خود بگیرد.
ترس بازار دلار از برخورد انتظامی

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار در بازار ارز امروز دوشنبه 30 فروردین 1401 به مسیر نزولی روز گذشته ادامه داد. نرخ دلار عصر امروز در مقایسه با دیروز 150 تومان پایین رفت و برروی 27 هزار و 600 تومان ایستاد. 

اسکناس آمریکایی در بازار متشکل ارزی هم افت را تجربه کرد. قیمت دلار متشکل امروز با 25 هزار و 154 تومان معامله شد که نسبت به روز قبل 46 تومان افت کرده بود. 

قیمت درهم پایین رفت

قیمت درهم امروز همزمان با کاهش قیمت دلار پایین رفت. نرخ حواله درهم امروز 50 تومان افت را ثبت کرد و با 7 هزار و 520 تومان  معامله شد. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد 27  هزار و 620 تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار تفاوت  چندانی نداشت. 

قیمت سکه و طلا نزولی شد 

بازار جهانی طلا امروز بر خلاف مسیر روز گذشته حرکت کرد. قیمت اونس طلا امروز تقریبا  15 دلار کاهش یافت و برروی 1975 دلار ایستاد. 

در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا و قیمت سکه  نزولی شد.قیمت طلا 18 عیار امروز با 1 میلیو ن و 305 هزار و 300 تومان معامله شد که نسبت به روز قبل 9 هزار و 700 تومان کاهش رانشان می دهد. 

معامله گران کاهشی سکه هم امروز توانستند جلوی رشد قیمت سکه را بگیرند . فلز زرد  رنگ داخلی امروز با 130 هزار تومان کاهش با 13 میلیون و 320 هزار تومان معامله شد.  با احتساب قیمت 27 هزار 600 تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه 12 میلیون و 833 هزار تومان به دست آمد و اندازه حباب سکه  هم 3.79 درصد بود. .برخی از تحلیلگران بازار سکه هم معتقدند تا زمانی که ارزش ذاتی سکه بالای 12 میلیون و 800 هزار تومان است افت قیمت سکه به زیر مرز 13 میلیون تومان دشوار است.

ترس بازار دلار از برخورد انتظامی 

 در بازار امروز معامله گران سکه تصور می کردند که قیمت سکه روند صعودی داشته باشد اما با افت قیمت اونس طلا  روند سکه هم نزولی شد .سکه امروز از مرز مقاومتی 13 میلیون و 400 هزار تومان پایین آمد . معامله گران برای کاهش ضرر خود در موقعیت فروش دلار قرار  گرفتند. از طرفی هم با توجه به اینکه به روز های پایانی فروردین نزدیک می شویم  بازار با کمبود ریال مواجه شده است. 

نکته قابل توجه در بازار ارز امروز برخوردهای انتظامی بود. همین امر موجب شده بود که معامله گران از ترس میزان عرضه را بالا ببرند و قیمت ها آرایش نزولی به خود بگیرد. 

البته امروز برخی از معامله گران به دنبال برجسته کردن یک خبر برجامی هم بودند . رهبر انقلاب  روز سه‌شنبه ۲۳ فروردین مخالفت خود را با توقف مذاکرات اعلام کردند .معامله گران تصور  می کنند که برجام به بن بست نرسیده  است و احتمال توافق وجود دارد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید