گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز و طلا؛

برگشت دلار به کانال 27 هزار تومان؛ قیمت سکه و طلا نزولی شد

کدخبر: ۴۸۸۴۴۹
اقتصادنیوز : بازار ارز تهران امروز شاهد بازگشت قیمت دلار به کانال 27 هزار تومان بود و به تبع آن قیمت سکه و طلا هم نزولی شد.
برگشت دلار به کانال 27 هزار تومان؛ قیمت سکه و طلا نزولی شد

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار روز گذشته افت و خیز چشمگیری از خود ثبت نکرد و بازار ارز تهران شاهد استراحت قیمت دلار بود اما در بازار ارز  امروز چهارشنبه 24 فروردین 1401   قیمت دلار  عقب نشینی  را تجربه کرد. اسکناس آمریکایی امروز به ابتدای کانال 28 هزار تومان برگشت. نرخ دلار امروز در مقایسه با دیروز  130 تومان ارزان شد و بر روی  28 هزار تومان قرار گرفت. نرخ دلار در نیمه روز بار دیگر پایین رفت و کانال 28 هزار تومان را از دست داد و با 27 هزار و 980 تومان معامله شد. این قیمت نسبت به روز قبل 150 تومان کاهش را نشان می دهد. در بازار متشکل ارزی هم قیمت دلار 54 تومان افت را ثبت کرد و با قیمت 25 هزار و 53 تومان مبادله شد. 

برخی از تحلیلگران بازار ارز  تهران  از این کاهش قیمت دلار به عنوان اصلاح یاد می کنند و معتقدند که نرخ دلار بعد از چند روز صعود مداوم  نیاز به یک استراحت و اصلاح قیمتی داشته  تا مسیر بعدی خود را تعیین کند. 

اما عده ای دیگر معتقدند که با خبر  احتمال آزادسازی  ارز های بلوکه شده ایران و امنیتی  شدن بازار ارز به دلیل ممنوع شدن معاملات فردایی، معامله گران در خرید و فروش دلار احتیاط بیشتری به خرج می دهند و به همین دلیل است که نرخ دلار نزولی شد. 

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی 

صرافی ملی امروز  قیمت جدید خرید و فروش دلار و یورو را اعلام کرد. بر این اساس نرخ خرید دلار امروز 24 هزار و 938 تومان و نرخ فروش آن 25 هزار و 188 تومان بود. همچنین براساس نرخ اعلامی این صرافی قیمت خرید یورو 28 هزار و 68 تومان و قیمت فروش آن 28 هزار 350 تومان بود.

نرخ حواله درهم اندکی افت کرد

 نرخ حواله درهم نیز اندکی  افت کرد. قیمت درهم امروز به 7 هزار و 610 تومان رسید. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد 27 هزار و 951 تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار  تفاوت زیادی ندارد. 

واکنش بازار سکه به عقب نشینی قیمت دلار 

قیمت اونس طلا دیروز تا بالای محدوده 1970 دلار پیشروی کرد .این فلز گران بهای جهانی امروز مسیر نزول را دنبال کرد و با 7 دلار کاهش نسبت به روز قبل با قیمت 1967 دلار نرخ گذاری شد. 

در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیار و قیمت سکه با عقب نشینی نرخ دلار آرایش نزولی به خود گرفتند. قیمت طلا 18 عیار امروز 1 میلیون و 318 هزار و 500 تومان بود که در مقایسه با روز قبل 3 هزار و 900 تومان پایین رفته بود.

قیمت سکه هم  امروز با 13 میلیون و 130 هزار تومان معامله شد که نسبت به روز سه شنبه 55 هزار تومان کاهش را نشان می دهد.   با احتساب قیمت 27 هزار 980 تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه 12 میلیون و 959 هزار تومان به دست آمد و اندازه حباب سکه  هم 1.34 درصد بود.  کاهش حباب سکه می تواند زمینه ساز ورود معامله گران بلند مدت به بازار شود. از طرفی هم افت حباب می تواند معنای متمایزی نیز داشته باشد. به باور برخی فعالان افت حباب می تواند نشان دهنده انتظار معامله گران سکه نسبت به آینده قیمتی دلار نیز باشد. 

 

 
 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید