گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز و طلا؛

تزریق دلار به بازار ارز / سکه و طلا فرو ریخت

کدخبر: ۴۹۱۰۴۱
اقتصادنیور : بازار ارز تهران امروز دوشنبه 5 اردیبهشت ماه 1401 شاهد تزریق دلار از سوی بازار ساز بود . قیمت سکه و طلا هم با ریزش قیمت اونس طلا فرو ریخت.
تزریق دلار به بازار ارز / سکه و طلا فرو ریخت

به گزارش اقتصادنیوز ؛ روز گذشته دلار یک قدم به سمت کانال 28 هزار تومان نزدیک شد اما  در  بازار ارز امروز  دوشنبه 5  اردیبهشت ماه اسکناس آمریکایی با افزایش عرضه یا تزریق از سوی بازار ساز روبرو شد . نرخ دلار عصر امروز در مقایسه با روز گذشته 150 تومان کاهش را تجربه کرد و به 27 هزار و 700 تومان رسید. به نظر می رسد فعلا قیمت های معمول دلار در  دامنه 27 هزار و 500 الی 27 هزار و 800 تومان قرار دارد .در بازار متشکل ارزی هم قیمت دلار  40 تومان رشد را ثبت کرد و با 25 هزار و 239 تومان معامله شد 

در بازار  ارز  امروز اظهارات خطیب زاده برجسته بود  طبق گفته خطیب زاده دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان مثبت و رو به جلو بوده است  و اگر مذاکرات با عربستان به سطح سیاسی برسد، احتمالاً شاهد پیشرفت سریعی خواهیم بود.

از طرفی هم وزیر خارجه عراق اعلام کرد طرف‌های سعودی و ایرانی بر سر یک یادداشت تفاهم ۱۰ ماده‌ای به توافق رسیدند و یک هیئت ایرانی بعد از عید فطر به عراق سفر می‌کند تا درباره بسیاری از مسائل به ویژه مسائل امنیتی گفتگو کند.

 مذاکرات برجام  هم برای معامله گران از  اهمیت بسزایی برخوردار است. چند روزی است که با وجود توقف برجام شایعاتی درباره احتمال توافق هسته ایران و آمریکا در بین معامله گران برجسته شده است. به نظر می رسد مجموع این اخبار باعث نزولی شدن دلار شده است. 

قیمت درهم اندکی افت کرد 

قیمت درهم امروز نوسان محدودی را ثبت کرد . نرخ حواله درهم امروز 20 تومان افت کرد و با 7 هزارو 580 تومان بسته شد. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد 27 هزار و 841 تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار بالاتر بود.

قیمت  طلا و سکه فرو ریخت

قیمت اونس طلا در بازار امروز فرو ریخت . فلز گران بهای جهانی امروز به کانال 1800 دلار برگشت. قیمت اونس امروز در زمان نوشتن این گزارش با 1896 دلار معامله شد که نسبت به روز قبل تقریبا 36 دلار کاهش را نشان می دهد. 

با ریزش قیمت طلای جهانی قیمت طلا و سکه در داخل ایران نیز وارد فاز نزولی شد . قیمت طلا عصر امروز 10 هزار و 200 تومان پایین آمد و با 1 میلیون و 279 هزار و 200 تومان مبادله شد . بازار سکه هم امروز باسیگنال کاهشی دلار و طلا  با سر زمین خورد . فلز زرد رنگ داخلی با 120 هزار تومان کاهش به پله اول کانال 13 میلیون  تومان برگشت  و با 13 میلیون و 95 هزار تومان به فروش رسید. با احتساب قیمت 27 هزار 760 تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه 12 میلیون و 345 هزار تومان به دست آمد و اندازه حباب سکه  هم در محدوده 5.87 درصد بود .

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید