درخشش طلا و سکه دربازار

خبر بد از وین ؛ خبر خوب از سلیمانیه برای قیمت دلار

کدخبر: ۴۹۱۲۹۷
اقتصادنیوز : معامله گران معتقدند در کنار سیگنال های منفی برجامی ؛ امروز 6 اردیبهشت 1401 سیگنال افزایش از بازار سلیمانیه و هرات به تهران مخابره شد و به تبع آن معامله گران افرایشی در تهران به قدرت نمایی پرداختند.
خبر بد از وین ؛ خبر خوب از سلیمانیه برای قیمت دلار

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز  امروز شاهد پرواز قیمت دلار بود. هر برگ اسکناس امریکایی امروز با 27 هزار و 930 تومان معامله شد که نسبت به روز قبل 230 تومان افزایش  را نشان می دهد. البته در برخی از کانال ها و سایت ها نرخ دلار وارد کانال 28 هزار تومان هم شده بود. این درحالی بود که دلار در بازار متشکل روند نزول را طی کرد. قیمت دلار متشکل امروز در مقایسه با روز دوشنبه 59 تومان پایین آمد و با قیمت 25 هزار و 180 تومان مبادله شد. 

قیمت سکه ریزش کرد، قیمت دلار دست به عصا شد

سبقت دلار سلیمانیه از تهران / سکه مقاومت کرد

افزایش سرسام آور قیمت خودرو

چراغ سبز نیما و سنا به دلار 

قیمت دلار نیما و سنا هم امروز افزایش را تجربه کردند و چراغ سبزی برای صعود دلار در بازار  بودند .

قیمت دلار نیما ۱۶۹ تومان بالا رفت و به ۲۴ هزار رو ۸۱۵ تومان رسید .

این قیمت بالاترین قیمت فروش حواله دلار نیما از بهمن ماه بوده است.

نرخ دلار سنا هم با افزایش ۷۵ صدم درصدی مواجه شد و رکورد بالاترین قیمت فروش خود در بهمن ماه را زد. 

خبر بد از وین ؛ خبر خوب از سلیمانیه برای قیمت دلار 

مذاکرات برجام که برای معامله گران اهمیت بسزایی دارد همچنان در هاله ای از ابهام است. تایمز اسرائیل نوشت: مقامات اسرائیلی گفته اند که شانس قدرت‌های جهانی برای امضای توافق احیای برجام با ایران به شدت کاهش یافته است. به علاوه، یک منبع به شبکه کان گفت که کاخ سفید "این روز‌ها بسیار بیش از گذشته مایل است" اعتراف کند که مذاکرات احتمالا شکست خواهد خورد.از طرفی هم به نظر می رسد وزارت دفاع و کاخ سفید مخالف درخواست ایران مبنی بر حذف سپاه پاسداران از فهرست تحریم های آمریکا هستند. 

معامله گران معتقدند در کنار سیگنال های منفی برجامی ؛ امروز  سیگنال افزایش از بازار سلیمانیه و  هرات به تهران مخابره شد و به تبع آن معامله گران افرایشی در تهران  به قدرت نمایی پرداختند. 
 
در اکوایران ببینید؛

 

رشد همزمان نرخ حواله درهم و قیمت دلار 

 نرخ حواله درهم نیز امروز ؛ همزمان با افزایش قیمت دلار بالا رفت. قیمت درهم امروز برخلاف روز گذشته 90 تومان رشد را ثبت کرد و با 7 هزار و 670 تومان به فروش رسید. برخی از تحلیلگران ارزی معتقدند درصورتی که درهم به 7 هزار و 720 تومان برسد احتمال رسیدن دلار به 28 هزار و 300 تومان قوی تر خواهد شد. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد 28 هزار و 171 تومان به دست می‌آمد. 

درخشش طلا و سکه 

قیمت اونس طلا  عصر امروز توانست توانست وارد کانال 1900 دلار شود و قسمتی از ضرر های روز گذشته را جبران کند. اونس طلا در بازارهای جهانی امروز با 1905 دلار مبادله شد که نسبت به دیروز 10 دلار رشد کرده بود. 

با رشد قیمت دلار و برگشت طلا به کانال 1900 دلار ، قیمت سکه و قیمت طلا در بازار داخلی ایران  اوج گرفت و درخشید. قیمت طلا 18 عیار امروز 8 هزار و 100 تومان بالا رفت  و به 1 میلیون و 287 هزار و 300 تومان رسید. قیمت سکه هم از مرز مقاومتی 13 میلیون و 200 هزار تومان عبور کرد و با 13 میلیون و 240 هزار تومان به فروش رسید. برخی از تحلیلگران معتقدند در صورتی که سکه بالای این محدوده تثبیت شود در مراحل بعدی می تواند به سمت نیمه کانال 13 میلیون تومان هم حرکت کند. 

با احتساب قیمت 27 هزار 930 تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه 12 میلیون و 526  هزار تومان به دست آمد و اندازه حباب سکه  هم در محدوده 5.7  درصد بود .اختلاف ارزش ذاتی سکه با قیمت بازای آن امروز هم مانند روز قبل بیش از 700 هزار تومان بود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید