دومین روز استراحت دلار در بازار ارز تهران

ریزش طلا؛ یکه‌تازی سکه!

کدخبر: ۴۹۲۵۴۸
اقتصادنیوز: امروز 12 اردیبشهت 1401 در بازار ارز تهران برای دومین روز متوالی در هفته جاری قیمت خرید و فروش دلار به علت تعطیلات عید فطر اعلام نشد اما قیمت اونس طلا ریزش کرد و بازا ر سکه هم در غیاب دلار و عقب نشینی طلای جهانی به سمت جلو یکه تازی کرد.
ریزش طلا؛ یکه‌تازی سکه!

به گزارش اقتصادنیوز ،طبق تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران امروز دوشنبه 12 اردیبهشت ماه عید سعید فطر است اما ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری  شب گذشته اعلام کرد هلال ماه شوال در غروب روز یکشنبه 11 اردیبهشت رؤیت نشد و فردا دوشنبه 12 اردیبهشت 1401 مطابق با 30 رمضان المبارک 1443 خواهد بود.

با این حال در بازار ارز تهران برای دومین روز متوالی در هفته جاری قیمت خرید و فروش دلار اعلام نشد و اسکناس آمریکایی به استراحت روز گذشته ادامه داد.  البته  عده ای  از معامله گران معتقدند که با توجه به تعطیلی بازار هرات و سلیمانیه در روز جاری  بازیگران ارزی هم رغبتی برای حضور در بازار نداشتند. 

نرخ حواله درهم نیز امروز همسیر دلار شد و قیمت جدید آن اعلام نشد اما روز گذشته قیمت درهم  با 7 هزار و 740 تومان معامله شده  بود. 

دلار صرافی در آستانه کانال شکنی 

اما امروز قیمت دلار متشکل ؛ صرافی و نیما اعلام شد. دلار متشکل امروز نسبت به روز گذشته افرایش قابل توجه ای را ثبت کرد. دلار متشکل امروز تقریبا 183 تومان بالا تر از عصر دیروز بود و با 25 هزارو 685 تومان مبادله شد. 

قیمت فروش دلار صرافی هم امروز  همزمان با سکوت در  بازار ارز بالا رفت.  نرخ فروش دلار صرافی امروز تقریبا 185 تومان از  روز گذشته بالا تر بود. نرخ  فروش دلار در صرافی به یک قدمی کانال 26 هزار تومان رسید و با 25 هزار و 942 تومان نرخ گذاری شد. دلار صرافی  آخرین بار در دی ماه سال گذشته در این محدوده معامله شده بود.

در اکوایران ببینید؛

دلار نیمایی هم همچنان در کانال 25 هزار تومان قرار دارد اما امروز به سمت ابتدای این کانال عقب نشینی کرد و در مقایسه با روز یکشنبه 68 تومان پایین تر بود. قیمت دلار نیمایی امروز 25 هزار و 62 تومان به فروش رسید. 

قیمت طلا ریزش کرد؛ سکه یکه تازی کرد 

بازار جهانی طلا امروز شاهد ریزش چشمگیر قیمت طلا بود. قیمت اونس طلا امروز تقریبا 20 دلار از ازرش خود را از دست داد و به 1877 دلار سقوط کرد. 
 
در بازار داخلی ایران هم عصر امروز در زمان نوشتن این گزارش هزار تومان از روز گذشته پایین تر بود و بر روی 1 میلیون و 296 هزار و 500 تومان قرار گرفت.
 
بازار سکه هم در شروع  امروز نسبت به روز گذشته اندکی عقب نشینی کرد اما در ادامه معاملات موتور خاموش یکه تازی کرد و به سمت جلو حرکت کرد. فلز زرد رنگ داخلی امروز درخشید و ضررهای 2 روز گذشته را جبران کرد. قیمت سکه امروز به محدوده مقاومتی 13 میلیون و 200 هزار تومان برگشت .
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید