بررسی بازار سکه در هفته ای که گذشت

خروج اضطراری از بازار سکه/ جزر و مد قیمت‌ها

کدخبر: ۵۰۵۳۵۰
اقتصادنیوز: بازار سکه در نیمه اول هفته با پالس های مثبت برجامی شاهد خروج اضطراری عده ای از معامله گران بود. اما روز چهارشنبه با خبر شکست مذاکرات دوحه نوساناتی در بازار به وجود آمد.
خروج اضطراری از بازار سکه/ جزر و مد قیمت‌ها

به گزارش اقتصادنیوز ،  پالس های مثبت برجامی و سفر بورل به تهران در هفته جاری باعث شد که انتظارات کاهشی در بین معامله گران بازار ارز تهران شکل بگیرد.

بورل به تهران آمد تا اختلافات هسته ای  بین ایران و آمریکا را حل کند و به مذاکرات برجام جان تازه ای بدهد.

فرود قیمت دلار / خروج اضطراری از بازار سکه 

قیمت دلار در هفته جاری تحت تاثیر  اخبار برجام فرود را تجربه کرد و به تبع آن بازار سکه هم با خروج اضطراری عده ای از معامله گران روبرو شد. 

قیمت سکه ریزش کرد/ خرید سکه پر ریسک شد 

قیمت سکه روز شنبه بیش از 200 هزار تومان ریزش کرد. در بورس کالا هم قیمت سکه رفاه نزدیک به 600 هزار تومان ارزان شد. قیمت هر قطعه سکه امامی در اولین روز هفته در محدوده 15 میلیون و 400 تا 500 هزار تومان معامله شد. حباب سکه به 13 درصد رسیده بود و فاصله 1 میلیون 800 هزار تومانی ارزش ذاتی سکه با قیمت بازای آن باعث شد معامله گران شرایط را پر ریسک تصور کنند و کمتر در موقعیت خرید قرار بگیرند. 

برگشت قیمت سکه به کانال 14 میلیون

سرعت کاهشی بازار سکه در دومین روز هفته بیشتر شد و قیمت سکه در بورس کالا و بازار آزاد به کانال 14 میلیون تومان برگشت. قیمت سکه امامی در روز یاد شده در محدوده 14 میلیون و 700 هزار تومان به فروش رسید.

سکه

احتیاط سکه بازان از حباب سکه

روز یکشنبه از مقدار حباب سکه اندکی کاسته شد و حباب به 9 درصد رسید . فاصله ارزش ذاتی و قیمت نقدی آن در بازار هم 600 هزار تومان کمتر از ارزش ذاتی سکه در روز شنبه بود. با این حال  ترس از عقب نشینی دلار موجب شده بود تا احتیاط در بین معامله گران همچنان باقی بماند . 

امیدها به احیای برجام عامل ریزش موقت دلار! / شناسایی تاثیر سیگنال منفی دوحه بر بازار

قیمت سکه همچنان در سرازیری 

روز دوشنبه هم فلز زرد رنگ داخلی در سرازیری قرار گرفت. قیمت سکه در سومین روز هفته 273 هزار تومان دیگر ارزان شد و بر روی 14 میلیون و 424 هزار تومان قرار گرفت. 

قیمت سکه کمی اصلاح شود

تداوم روند ریزشی سکه در سه روز ابتدای هفته باعث شد که روز سه شنبه قیمت سکه کمی اصلاح شود و قیمت این فلز گران بها بیش از 200 هزار تومان رشد کند. قیمت سکه در این روز به 14 میلیون و 500 هزار تومان رسید. 

هجوم به بازار سکه

در روز چهارشنبه بازار سکه رنج شد و اخبار منفی برجامی در مورد شکست مذاکرات دوحه  بازار سکه در روز پنجشنبه را طوفانی کرد.

قیمت سکه در آخرین روز معاملاتی هفته بیش از 1 میلیون و 200 هزار تومان گران شد. سکه بازان احتیاط روز های گذشته را کنار گذاشته بودند و   پر قدرت به سمت کانال 15 میلیون تومان هجوم بردند.

قیمت سکه روز پنجشنبه تا 15 میلیون و 800 هزار تومان بالا رفت.  حباب سکه در روز پنجشنبه در محدوده 14 درصد ایستاد و این در حالی  است که در روزهای گذشته حباب سکه زیر 10 درصد قرار گرفته بود. فاصله ارزش ذاتی سکه هم با قیمت بازاری آن به 2 میلیون تومان رسیده بود. 


در اکو ایران ببینید؛

پستی و بلندی های بازار طلا 

قیمت اونس طلا هم  که در ابتدای هفته در محدوده 1826 دلار قرار داشت در روز یکشنبه تا نزدیک 1840 دلار پیش رفت اما در ادامه روند معاملاتی هفته ریزش کرد و تا پله اول کانال 1800 دلار پایین آمد. 

قیمت طلا 18 عیار هم از شنبه تا دوشنبه در حال عقب نشینی  بود . قیمت این فلز زرد رنگ روز شنبه 12 هزار تومان ، روز یکشنبه 26 هزار و 300 تومان و در روز دوشنبه با 38 هزار تومان کاهش به قیمت 1 میلیون و 365 هزار و 200 تومان به فروش رسید. 

در روز چهارشنبه قیمت طلا بعد از چند روز نزول آرایش صعودی به خود گرفت و قسمت کوچکی  از کاهش روز های گذشته را جبران کرد.

قیمت طلا روز چهارشنبه  18 هزار و 300 تومان بالا رفت و با قیمت 1 میلیون و 385 هزار و 900 تومان معامله شد. 

در آخرین روز معاملاتی هفته قیمت طلا  54 هزار  تومان بالا تر از روز چهارشنبه مبادله شد. قیمت طلا  روز پنجشنبه بر روی 1 میلیون و 439 هزار و 900 تومان قرار گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید