آغاز جنگ جهانی سوم! / روبل چقدر قدرت گرفت؟

کدخبر: ۵۰۹۰۳۳
اقتصادنیوز: جرالد سلنت، تحلیلگر درباره صحت و سقم پرقدرت بودن روبل روسیه اظهار کرد: اگر قیمت انرژی بالا بماند، روبل قدرت می‌گیرد اما اگر قیمت انرژی پایین بیاید، روبل نیز با آن کاهش می‌یابد.
آغاز جنگ جهانی سوم! / روبل چقدر قدرت گرفت؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، یک کارشناس اقتصادی اخیرا گفته است که با در نظر گرفتن روند طلا، بیت کوین، همه گیری، جنگ اوکراین و روسیه و فدرال رزرو می‌توان گفت جنگ جهانی سوم آغاز شده است.

جرالد سلنت گفته است که واقعیتی که همه فراموش می‌کنند این است که همه‌گیری کرونا معیشت صدها میلیون، اگر نگوییم میلیاردها، انسان را نابود کرد. تنها کاری که دولت‌ها برای جلوگیری از آن انجام دادند تزریق بی‌شمار نقدینگی به اقتصاد و بازارهای سهام از طریق طرح های خرید اوراق قرضه و نگه داشتن نرخ های بهره در سیاست نرخ منفی و صفر بود.

فوری/ امضای قرارداد ۴۰ میلیارد دلاری ایران و روسیه

جرالد سلنته بیش از 40 سال است که روندها را پیش‌بینی می‌کند تا بتواند "صدایی واضح در دنیای سردرگم" ارائه دهد. Psychology Today گفت: «جرالد سلنته بهترین پیش‌بینی‌کننده روند در کسب‌وکار است».

سلنت در ادامه افزود:‌ اکنون آنها در حال افزایش نرخ بهره هستند و شما شاهد سقوط قیمت کالاها یکی پس از دیگری از ذرت تا پنبه هستید؛ وقتی به قیمت مواد خام از ذرت گرفته تا مس و پنبه و نفت خام نگاه می کنید، قیمت نفت در حال کاهش است. رکود در مواد صنعتی عمده بدترین سه ماهه خود را از سال 2008 به ثبت رسانده است.

Trend Forecaster Gerald Celente Says World War 3 Has Begun — ‘If the People Don’t Unite for Peace, We Are Finished’

 

دلار رقیبی ندارد

وی در ادامه گفت: دلار رقیبی ندارد؛ به یوان چین نگاه کنید. نسبت بدهی آن‌ها به تولید ناخالص داخلی بیش از 300 است و از طرف دیگر یورو نیز در حال سقوط است چراکه تورم در اروپا به 8.6 درصد رسیده است و یورو به پایین ترین سطح خود از سال 2002 رسیده است. در نتیجه دلار فقط به این دلیل در صدر تجارت است که رقابتی وجود ندارد و فدرال رزرو سریعتر از بقیه نرخ ها را افزایش می دهد.

این تحلیلگر در ادامه در خصوص صحت پرقدرت بودن روبل روسیه؛ گفت: اگر قیمت انرژی بالا بماند، این اتفاق خواهد افتاد. اگر قیمت انرژی پایین بیاید، روبل نیز با آن کاهش می یابد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید