گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز و طلا؛

کاهش قیمت دلار ، طلا و سکه در بازار

کدخبر: ۵۰۹۲۶۵
اقتصادنیوز : امروز سه شنبه 28 تیر ماه 1401 قیمت دلار ، قیمت طلا و سکه کاهش یافت.
کاهش قیمت  دلار ، طلا و سکه  در بازار

به گزارش اقتصادنیوز ؛ قیمت دلار عصر  امروز سه شنبه  28 تیر ماه در تهران کاهش پیدا کرد. قیمت دلار در سلیمانیه هم یک کانال بالاتر از تهران به فروش رسید.

نرخ دلار در بازار هرات هم از تعطیلات عید قربان تا امروز فقط یک روز اعلام شده است.  قیمت درهم نیز بر روی مرز مقاومتی قرار گرفت. 

به نظر می رسد رفت و آمد مقامات سیاسی به تهران بازار دلار را تحت تاثیر قرار داده و افزایش حجم معاملات با نرخ توافقی موجب شده که بازار آزاد کم رونق شود.

آرامش نسبی دلار در صرافی و بازار متشکل ارزی 

قیمت دلار در صرافی ملی هم امروز در مقایسه با روز یکشنبه روند آرامی را دنبال کرد. نرخ دلار  امروز با 27 هزار و 889 تومان آغاز به کار کرد و  در بعد از ظهر به قیمت 27 هزار و 880 تومان به فروش رسید.قیمت دلار متشکل هم امروز نوسان محدودی را تجربه کرد اما با قیمت های متفاوتی معامله شد. نرخ لار متشکل امروز 27 هزار و 742 تومان بود. 

 کاهش سقف فروش ارز مسافرتی

یکی از  خبر های مهم بازار امروز کاهش سقف فروش ارز مسافرتی برای کشورهای با ویزا بود. رئیس کانون صرافان از سقف جدید فروش ارز مسافرتی برای کشورهای با ویزا خبر داد. او با اعلام کاهش سقف فروش ارز مسافرتی برای کشورهای با ویزا اظهار کرد: سقف فروش ارز مسافرتی برای کشورهای با ویزا (هوایی ـ کد ۵۱) مبلغ ۵۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزها تعیین شده و برای کشورها بدون ویزا نیز ۳۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزها است.

کاهش قیمت طلا و سکه 

 قیمت اونس طلا عصر  امروز نسبت به دیروز تقریبا 4 دلار رشد پیدا کرد .قیمت طلای جهانی امروز 1715 دلار بود. در بازار داخلی ایران هم  عصر امروز قیمت طلا 18 عیار 9 هزار تومان پایین آمد و با قیمت 1 میلیون و 349 هزار و 900 تومان مبادله شد .

قیمت سکه هم امروز کاهش را تجربه کرد و در محدوده 14 میلیون و 920 هزار تمان به فروش رسید. ارزش ذاتی سکه با قیمت مذکور 12 میلیون و 827 هزار تومان بدست آمد که نسبت به قیمت نقدی 2 میلیون تومان فاصله را نشان می دهد .حباب  سکه در محدوده 16 درصد بود . 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید