پیش بینی بورس 8 مرداد /روزهای بد بازار سهام ادامه دارد

کدخبر: ۵۱۱۵۳۲
با وجود رشد شاخص‌ها در روز چهارشنبه، روندهای درونی بازار همچنان منفی است. دو نشانه مثبت معاملات چهارشنبه بهبود تقاضا و کاهش پول خروجی بود. اما همچنان حجم معاملات پائین است و روند خروج پول ادامه دارد.
پیش بینی بورس 8 مرداد /روزهای بد بازار سهام ادامه دارد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، برای پیش بینی بورس امروز – شنبه 8 مرداد- به روند بازار سهام در روزهای گذشته نگاه می‌کنیم. روز چهارشنبه شاخص کل بورس پس از سه روز رشد کرد و 5 هزار واحد بالا آمد. شاخص هم‌وزن هزار و 171 واحد رشد کرد و شاخص کل فرابورس افزایش 42 واحدی را پشت سر گذاشت. 

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، 328 نماد رشد قیمت و 272 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 54 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 46 درصد بازار افت قیمت داشتند. 

سهم‌های صعودی

روز چهارشنبه در بورس شرکت صنعتی بهشهر (غبشهر)، شرکت تاید واتر خاورمیانه (حتاید) و شرکت سرمایه گذاری ساختمان ایران (وساخت) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت دامداری تلیسه نمونه (تلیسه)، شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلستان (غگلستا) و شرکت صنعت روی زنگان (زنگان) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

سهم‌های نزولی 

در بورس شرکت صنعتی فاما (فاما)، شرکت سیمان اصفهان (سصفها)، و شرکت فراورده‌های نسوز ایران (کفرا) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت قند شیروان (قشیر)، شرکت تولید برق عسلویه مپنا (دتولید) و شرکت تولید نیروی برق دماوند (دماوند) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز چهارشنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز ‌شنبه است. در پایان معاملات روز چهارشنبه بازار با مازاد تقاضا‌ی‌ 10 میلیارد تومانی بسته شد.

پیش بینی بورس

عرضه و تقاضای بازار سهام

در پایان معاملات چهارشنبه تعداد نمادهای صف خرید 21 نماد بود. همچنین در این روز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل کاهش یافت و 13 میلیارد تومان بود. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته رشد کرد و در رقم 23 میلیارد تومان ایستاد. 

روز چهارشنبه نماد حتاید (شرکت تاید واتر خاورمیانه) با صف‌ خرید 6.5 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از حتاید، نمادهای خنصیر (شرکت مهندسی نصیر ماشین) و افرا (شرکت افرا نت) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد سصفها (شرکت سیمان اصفهان) تعلق داشت که ارزش آن 4 میلیارد تومان بود. پس از سصفها، نمادهای تکنو، حپترو، دروز و فمراد بیشترین صف فروش داشتند. 

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز

در هفته گذشته شاخص در مجموع روند کاهشی داشت. شاخص پس از صعود کم رمق در روز شنبه، در سه روز بعدی نزول کرد و سپس در روز چهارشنبه رشد کرد. اما در مجموع بیش از 28 هزار واحد نزول کرد. 

شاخص در روز چهارشنبه افزایش 5 هزار و 264 واحدی را پشت سر گذاشت. در آخرین روز کاری هفته شاخص هم وزن نیز رشد کرد و  هزار و 171 واحد بالا آمد. نمادهای فولاد، نوری، فارس، فملی، تیپیکو، شپنا، خساپا، غبشهر، خودرو، بوعلی، شستا، فاسمین، خگستر و شپدیس بیشترین نقش را در رشد شاخص کل بازی کردند.

جریان خروج پول حقیقی نیز برای سی اُمین روز متوالی ادامه داشت و 104 میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار خارج شد. همچنین در پایان معاملات روز چهارشنبه ارزش صف‌های خرید 10 میلیارد تومان بیشتر از صف‌های فروش بود و بازار با مازاد تقاضا بسته شد. بدین ترتیب پس از سه روز بازار با مازاد تقاضا بسته شد. 

به علاوه حجم معاملات در روز چهارشنبه نسبت به روز سه‌شنبه کمتر شد و ارزش معاملات خرد افت 19 درصدی داشت. 

بنابراین با وجود رشد شاخص‌ها در روز چهارشنبه، روندهای درونی بازار همچنان منفی است. دو نشانه مثبت معاملات چهارشنبه بهبود تقاضا و کاهش پول خروجی بود. اما همچنان حجم معاملات پائین است و روند خروج پول ادامه دارد. در مجموع پیش بینی می‌شود شاخص در میان مدت توان بازگشت به محدوده بالاتر را نداشته باشد. خصوصا آن که سطح حمایت تاریخی بعدی شاخص در حوالی رقم یک میلیون و 400 هزار واحد است و امکان تنزل شاخص تا این سطح وجود دارد.

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید