ردپای نانسی پلوسی در بازار طلا / پیش بینی قیمت سکه امروز

کدخبر: ۵۱۲۳۱۱
اقتصانیوز: یکی از دلایل رشد قیمت طلا به سفر پرحاشیه رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به شرق آسیا بر می گردد.
ردپای نانسی پلوسی در بازار طلا / پیش بینی قیمت سکه امروز

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکو ایران؛ با توجه به فریز قیمتی ارز در بازار تهران و افزایش هیجانات در بازار اونس جهانی، ارزش ذاتی سکه این روز ها  بیشتر با نوسانات اونس تغییر میکند. اونس جهانی طلا از حمایت ۱۶۸۰ دلاری به بالا برگشته و با شکست مقاومت مهم ۱۷۴۰ دلاری در هنگام نوشتن این گزارش، در محدوده ۱۷۷۰ دلاری نوسان می کند.

 رشد اقتصادی آمریکا برای دومین فصل متوالی منفی شده و شاخص های تولیدی چین امیدوارکننده نیست همین گزارشات، دلیل بازدهی قابل توجه اونس طلا شده است و تحلیلگران را نسبت به آینده این فلز زرد خوشبین کرده است ولی نمودار اونس یک محدوده زون قیمتی متراکم را پیش روی اونس  نشان میدهد که ورود به این محدوده و شکست این محدوده مقاومتی را بسیار سخت میکند.

زون های قیمتی وقتی ایجاد میشوند که قیمت ها زمان زیادی را در یک محدوده قیمتی نوسان کنند، تکنیکالیست ها نحوه رفتار قیمتها در برخورد با زون ها را در پیش بینی های خود از آینده قیمت ها خیلی مهم می دانند‌. 

با وجود سختی ناحیه مقاومتی پیش روی طلا انتشار بعضی از اخبار، قیمت طلا را تا حدود زیادی تغییر می‌دهد، درگیری های لفظی چین و آمریکا و مانورهای نظامی دو کشور در حاشیه سفر نانسی پلوسی به شدت مورد توجه جهان قرار گرفته است تشدید تنش ها میان دو قدرت بزرگ جهان، تمام پیش بینی‌های اقتصادی  را تحت تاثیر قرار می دهد و اونس طلا غالبا بیشترین سود را در زمان افزایش ناامنی ها کسب میکند. یکی از دلایل رشد قیمت طلا به سفر پرحاشیه رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به شرق آسیا بر می گردد.

در حالیکه نانسی پلوسی روز یکشنبه  از تایوان به عنوان یکی از مقاصد خود در آسیا نام نبرده بود دیروز عصر گمانه زنی ها از سفر او به تایوان تقویت شده است. چین اعلام کرد که تایوان را خاک خود می داند و به این اقدام پاسخ نظامی میدهد.

در سایه داغی اخبار بین‌الملل در زمینه رکود و مانورهای نظامی دو قدرت برتر اقتصادی در حاشیه تایوان، بررسی رفتار اونس طلا در این هفته مهم است. مقاومت تعیین کننده اونس جهانی محدوده ۱۸۴۰ دلاری است که  شکست آن نقش کلیدی در آینده اونس جهانی و ارزش ذاتی سکه ایجاد میکند در سناریوی افزایشی، با تشدید تنش ها،تقاضا برای اونس تقویت می شود و درنتیجه  حباب سکه به خاطر تقویت اونس کاهش پیدا می‌کند.

 دراین شرایط با فرض نوسان محدود دلار مانند روال این روزها، معامله گران بزرگ بازار سکه از فاز احتیاطی خارج می شوند.   حمایت ۱۷۴۰ دلاری نیز اولین حمایت مهم اونس است که شکست آن میتواند احتیاط را به بازار اونس جهانی بازگرداند.

 از ابتدای هفته گذشته، در حالیکه قیمت سکه امامی حدود ۱۵۰ هزار تومان نوسان کرده است با توجه به ثابت بودن قیمت دلار آزاد، ارزش سکه امامی حدود ۶۰۰ هزار تومان تغییر کرده  که تحت تأثیر نوسانات اونس طلا بوده است. به نظر می رسد برگشت قیمت طلا و لمس سقف یک ماهه می تواند علامتی برای دست انداز در مسیر کاهشی باشد گرچه به دلیل فضای حاکم بر بازار ارز، جناج افزایشی قیمت سکه نیز توان بالایی ندارند.

photo_2022-08-02_09-16-24

 
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید