قیمت دلار پایین رفت/ بازار سکه در انتظار طلای جهانی

کدخبر: ۴۷۲۷۳۰
اقتصادنیوز: قیمت سکه در واکنش به افت قیمت دلار به سمت پایین حرکت کرد و زیر مرز 12 میلیون و 400 هزار تومان قرار گرفت
 قیمت دلار پایین رفت/ بازار سکه در  انتظار طلای جهانی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، قیمت دلار آمریکا در معاملات روز گذشته تحت تاثیر خبر توقف مذاکرات احیای برجام برای مشاوره سیاسی به سمت بالا جهش کرد. در شروع معاملات امروز قیمت دلار به سمت عقب بازگشت و تقریبا تمام رشد روز گذشته را جبران کرد. قیمت دلار در شروع معاملات امروز 230 تومان از عصر روز گذشته پایین‌تر بود و هنوز تعادل خود را از دست نداده بود.

دلار بازار ارز

اخبار برجامی منفی نیست

مذاکرات احیای برجام برای مشاوره سیاسی متوقف شد اما جهت کلی اخبار منفی نیست و احتمالا همین مسئله کمک کرد که قیمت دلار تعادل خود را از دست ندهد. اظهار نظرهای متعددی در مورد اینکه مذاکرات به مرحله نهایی نزدیک می‌شود به چشم می‌خورد. اخباری نیز مطرح می‌شود مبنی بر اینکه کره جنوبی و ایران قصد دارند ماه آینده در سئول رایزنی‌هایی در سطح کاری برگزار کنند تا راه‌ حل اختلافات چند ساله بر سر دارایی‌های مسدود شده تهران در سئول را بررسی نمایند.

واکنش قیمت سکه به افت قیمت دلار

بازار طلای جهانی روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است و قیمت طلا در پایان معاملات روز جمعه زیر مرز 1800 دلار و روی 1792 دلار قرار داشت. قیمت سکه در شروع معاملات امروز 85 هزار تومان از عصر روز گذشته پایین‌تر بود و زیر مرز 12 میلیون و 400 هزار تومان نوسان می‌کرد. قیمت سکه صبح امروز 12 میلیون و 370 هزار تومان گزارش می‌شد و اندازه حباب آن 4.6 درصد به دست می‌آمد. اندازه حباب قیمتی سکه عصر دیروز نیز در همین حوالی بود و تحلیل‌گران می‌گفتند قیمت سکه ظرفیت ثبت تغییرات منفی را دارد زیرا اندازه حباب آن نسبتا بزرگ است. قیمت سکه در معاملات امروز افت کرد، اما کاهش همزمان قیمت دلار باعث شد، اندازه حباب تغییری نکند. فردا نخستین روز هفته برای طلای جهانی است. با توجه به عملکرد منفی قیمت طلا در روزهای پایانی هفته گذشته، فردا روند قیمتی طلا مهم خواهد بود، اگر قیمت طلا به بالای مرز 1800 دلار بازگردد می‌تواند امیدواری‌ها در بازار سکه را زنده کند، اما اگر روند کاهشی خود را ادامه دهد، قیمت سکه نیز در نهایت مقاومت خود را از دست می‌دهد و به ارزش ذاتی‌اش نزدیک می‌شود.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار آمریکا در شروع معاملات امروز مسیر نزولی را دنبال کرد و تقریبا تمام رشد روز گذشته را پس گرفت. بازار طلای جهانی روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است، قیمت سکه در واکنش به افت قیمت دلار به سمت پایین حرکت کرد و زیر مرز 12 میلیون و 400 هزار تومان قرار گرفت. حباب قیمتی سکه نسبت به روز گذشته تغییری نکرده بود و فعالان بازار سکه انتظار شروع هفته طلای جهانی در روز دوشنبه را می‌کشیدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید