۴۲ میلیون دلار ارز دیجیتال به سرقت رفت!

کدخبر: ۵۱۲۳۸۲
پلیس فدرال آمریکا (FBI) می‌گوید که نرم‌افزارهای تقلبی رمزارزی تلفن‌های هوشمند حدود ۴۲ میلیون دلار بر سر سرمایه‌گذاران رمزارز کلاه گذاشته‌اند.
 ۴۲ میلیون دلار ارز دیجیتال به سرقت رفت!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری آنلاین و به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، پلیس فدرال آمریکا (FBI)  اخیراً هشداری به استفاده‌کنندگان نرم‌افزارهای تقلبی رمزارز صادر کرده، چرا که از اکتبر سال ۲۰۲۱ تا به الان، از ۲۴۴ قربانی، حدود ۴۲.۷ میلیون دلار کلاهبرداری شده است.

در این هشدار آمده است: «پلیس فدرال آمریکا (FBI) مشاهده کرده است که مجرمان سایبری با سرمایه‌گذاران آمریکایی ارتباط گرفته و به‌طور متقلبانه‌ای ادعای ارائه خدمات سرمایه‌گذاری قانونی ارزهای دیجیتال را می‌کنند و سرمایه‌گذاران را متقاعد کرده تا نرم‌افزارهای موبایل کلاهبرداری را دانلود کنند. مجرمان سایبری با ایجاد موفقیت روزافزون در طول زمان برای فریب سرمایه‌گذاران درنهایت از ارزهای دیجیتال خود آنها سواستفاده می‌کنند.»

به عنوان نمونه، پلیس فدرال آمریکا (FBI) یک مورد را شناسایی کرده که در آن افرادی که تحت نام شرکت YiBit فعالیت می‌کردند، ۵.۵ میلیون دلار از قربانیان کلاه‌برداری کرده‌اند. در  مورد دیگری که در آن افرادی که وانمود می‌کردند یک موسسه مالی ناشناس اما قانونی آمریکایی هستند، از سرمایه گذاران ۳.۷ میلیون دلار کلاه‌برداری شده است.

در نمونه YiBit، مجرمان سایبری کاربران خود را متقاعد کردند که یک نرم‌افزار YiBit را دانلود کرده و سپس ارز دیجیتال خود را واریز کنند. به دنبال این سپرده‌ها، ۱۷ قربانی ایمیلی دریافت کردند مبنی بر اینکه باید قبل از برداشت وجه، مالیات بر سرمایه‌گذاری‌های خودشان را پرداخت کنند. در نهایت چهار قربانی نتوانستند وجوه خود را برداشت کنند. در مورد دیگر نرم‌افزاری به نام Supayos یا Supay، ابتدا درخواست سپرده‌گذاری کرده و سپس وجوه یکی از کاربران را مسدود کردند و در مقابل به او گفته شده، حداقل موجودی مورد نیاز برای رفع مسدودی باید ۹۰۰هزار دلار باشد.

گفتنی است، در میان افراد نسل زد (Gen Z)، یعنی متولدین میانه دهه ۹۰ میلادی تا اوایل سال ۲۰۱۰ و همینطور گروه سنی پیشین آنها، یعنی نسل هزاره، متولدین اویل دهه ۸۰ میلادی، استفاده منظم از نرم‌افزارهای بانکداری موبایل بسیار رایج است و به همین خاطر است که پلیس فدرال آمریکا (FBI)، سرمایه‌گذاران و موسسات مالی را تشویق می‌کند که همواره نسبت به درخواست‌های غیر منتظره برای دانلود برنامه‌های سرمایه‌گذاری، هوشیار باشند. درنهایت توصیه شده که افراد قبل از ارائه هرگونه اطلاعات شخصی مالی، از قانونی بودن این نرم‌افزارها و شرکت‌های‌ مربوطه مطمئن شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید