از خواب سکه تا بدبینی به دلار سهمیه ای!

دلار 30 هزار تومانی کجاست؟ /تحرکات مشکوک نهنگ های ارزی

کدخبر: ۵۱۴۱۴۷
چرا دلار افت کرد؟ اولین دلیلی که مطرح می‌کنند، این است که بزرگان بازار مطلع شدند که توافق انجام می‌گیرد و الان کله‌گنده‌های بازار جنس یا مال رد می‌کنند، بخاطر همین عرضه انجام می‌شود.
دلار 30 هزار تومانی کجاست؟ /تحرکات مشکوک نهنگ های ارزی

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز در روز چهارشنبه به رنگ قرمز درآمد و کاهشی شد، میزان کاهش با حرکت از غرب به شرق کشور شدیدتر می‌شد؛ برخی‌ها می‌گویند بازارساز دارد تاب‌آوری بازار را نسبت به سناریوهای سیاسی بالا می‌برد، برخی هم می‌گویند نهنگ‌های بازار به یکسری اخبار دست پیدا کردند. کدام سناریو محتمل‌تر است؟

دلار مرز 31 هزار تومان را می شکند؟

روز گذشته دلار تهران 500 تومان از ارزشش را از دست داد اما نتوانست 31 هزار تومان را به سمت پایین بشکاند؛ مرز31 برای تهران اهمیت زیادی دارد. اگر بشکند، می‌تواند به سمت کف قبلی که 30 هزار و 200 تومان بوده حرکت کند.

قیمت دلار سقوط می کند؟ /صف طولانی فروش دلار در بازار ارز

افزایش حقوق بازنشستگان تعیین تکلیف شد /احکام جدید شهریور ماه می‌آید

اما در هرات اتفاقات مهمی افتاد؛ دلار هرات 800 تومان ریخت تا بزرگترین ریزش چهارشنبه را به نام خودش ثبت کند. اتفاق مهم دیگر این بود که هرات از 31 هزار تومان دل کند و به نزدیک 30 هزار و850 تومان رسید.

این حمایت چند وقتی بود که دست نخورده باقی مانده بود. گفته می‌شود پله مهم بعدی 30 هزار و 800 تومان است، نرخ سلیمانیه هم  31 هزار و 450 تومان گزارش شده است. میزان کاهش درهم  مثل دلار تهران و هرات نبوده و آخرین نرخ 8600 ثبت شده است.

در سمت رسمی بازار، سطوح بازی قیمت متفاوت است؛‌ دلار متشکل روی 28 هزار تومان بازی می‌کند و آخرین نرخ 28 هزار و 130 تومان ثبت شده است.

سکه اتحادیه در خواب دو هفته ای

به گزارش اکوایران، در بازار سکه، بازار قیمت را 14 میلیون و 750 تا 800 هزار تومان می داند، سکه رفاه روی 14 میلیون و 840 هزار تومان به توافق رسیده، اما سکه اتحادیه در خواب 2 هفته‌ای خودش به سر می‌برد. چرا که از 5 مرداد قیمت تکان نخورده و روی عدد 14 میلیون و 800 هزار ثابت مانده است.

معامله‌گران می‌گویند که بالا پایین شدن دلار و اونس، روی این سکه هیچ تاثیری ندارد. با همه فعل و انفعالات چند روز اخیر،‌حباب سکه در حال حاضر زیر یک میلیون و 500 هزار تومان است که نسبت به قبل از شروع مذاکرات به میزان قابل توجهی پایین‌تر است.

خبرهای منفی برجامی در بازار ارز

خبرهایی که دیروز در بازار ارز می‌پیچید عمدتا منفی بود. مهمترین خبری که صبح وارد بازار شد، سرمقاله کیهان در مورد مذاکرات وین بود که خبرهای خوبی را مخابره نمی‌کرد. بیانیه‌ شورای عالی امنیت ملی که اعلام کرده این متن موجود را به عنوان توافق نهایی قبول نداریم، طبیعتا خبر خوبی برای بازار ارز به حساب نمی‌آمد. از آن طرف، اتحادیه اروپا نیز تاکید دارد که متن نهایی است و جای مذاکره نیست.

 

بازار ارز دلار

خبرهای درگوشی برای کل گنده های بازار ارز؟

چرا دلار افت کرد؟ اولین دلیلی که مطرح می‌کنند،  این است که بزرگان بازار مطلع شدند که توافق انجام می‌گیرد و الان کله‌گنده‌های بازار جنس یا مال رد می‌کنند، بخاطر همین عرضه انجام می‌شود.

بدبین‌های بازار هم فکر می‌کنند که افت و اخیر،‌ کار بازارساز است. در واقع از نظر این گروه، بازارساز ارزی با مدیریت بازار خودش را برای هر سناریویی در مورد توافق هسته‌ای آماده می‌کند.

تحلیلگران تکنیکال چه نظری دارند؟

تحلیلگران فنی بازار می‌گویند که یک ماه است که واگرایی شدید منفی در بازار سکه وجود دارد، و نمودارها خبر می‌دهند که توافق به زودی انجام می‌شود.البته یک خبر مثبت هم برای بازار وجود داشت؛‌ المانیتور گزارش داده بود که آمریکا یکسری معافیت‌های تحریمی را تمدید کرده بود که به موجب آن امکان همکاری بین المللی در برخی پروژه های هسته ای ایران فراهم می‌شود.

قیمت دلار توافقی چند است؟

ایرنا در روز چهارشنبه خبر زد که قیمت توافقی زیر 30 هزار تومان آمده است. معامله‌گران در واکنش می‌گفتند که آدرس این صرافی‌ها کجای تهران است؟

در بازار ارز فردوسی دلار سهمیه‌ای، کمترین نرخ برای بانک شهر و 30 هزار و 150 تومان و بیشترین هم 30 هزار و 700 بود. در نرخ‌های پایین خریدار بیشتری به چشم می‌آمد.

بدبینی به دلار سهمیه ای

با اینحال، چه در بازار دلار چه در سکه خریدار زیادی نبود و فروشنده بیشتری تردد داشت. در مورد دلار سهمیه‌ای یکسری بدبین هستند و می‌گویند معلوم نیست قرار است چه بر سر خریدار بیاید، از مالیات گرفته تا قطع یارانه. اما خریداران می‌گویند که هنگام خرید، مالیات بر ارزش افزوده به صراف پرداخت می‌کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید