قیمت دلار، سکه و طلای آبشده در منطقه حساس؛

بوسه خداحافظی در بازار دلار؟ /التماس برای خرید یورو

کدخبر: ۵۱۶۵۵۲
در معاملات یکشنبه قیمت یورو با دلار یکسان شد و برای خرید یورو برخی التماس می‌کردند، درباره منشا آن دو نگاه وجود داشت. یکسری‌ها می‌گفتند منشا این ریزش بخاطر تزریق بازارساز است که به کف بازار، یورو عرضه کرده است. یکسری‌ها هم می‌گفتند دلیل ریزش به عرضه زیاد یورو توسط خانگی‌ها و معامله‌گران برمی‌گردد.
بوسه خداحافظی در بازار دلار؟ /التماس برای خرید یورو

به گزارش اقتصادنیوز، «بازارها به منطقه حساس رسیدند»؛ این جمله توصیف معامله‌گران در بازار ارز، سکه و طلای آبشده است. از نگاه آن‌ها بازار یکشنبه مثل دو نیمه بازی فوتبال بود، نیمه اول دفاعی و زیر فشار، نیمه دوم هجومی.

دلار حمایت مهم قیمتی را از دست داد

 صبح یکشنبه قیمت‌ها در هر سه بازار کاهشی بود ، دلار وارد کانال ۲۷ شد و یکی از حمایت‌های مهم یعنی ۲۸ هزار و ۳۰۰ تومان را از دست داد. در بازار فلز زرد نیز نرخ سکه کانال ۱۳ را از دست داد و تا ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان ریزش داشت.

طلای آبشده نیز در معاملات صبح مثل دلار و سکه با یک کاهش به کف ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید.

اما در نیمه دوم تمام آنچه که از دست رفته بود پس گرفته شد، مثل بازی فوتبالی که گل‌های خورده در نیمه اول را در نیمه جبران شود. دلار و سکه و طلای ابشده نه‌تنها به بالای سطح حمایتی برگشتند بلکه در بازار دلار یک اتفاق جالب افتاد.

رفت و برگشت قیمت ها

بنا به گزارش اکوایران، معامله‌گران می‌گفتند که بازار یک چرخش هزار تومانی داشته است. تا ظهر هزار تومان پایین آمد، ظهر به بعد هزار تومان بالا رفت. این رفت و برگشت موجب شد بازار تحلیل‌های فنی داغ شود.

برخی مدعی بودند با شکستن کف ۲۸ هزار و ۳۰۰ تومان چراغ‌های 26 هزار و 250 و 25 هزار و 400 تومان روشن شدند و قیمت دلار به سمت تعادل‌های جدید حرکت می‌کند.

اما برخی دیگر اعتقاد داشتند شکست ۲۸ هزار و ۳۰۰ تومان و لمس کانال ۲۷ در حکم یک سایه بوده و دلار حمایت شده است، آن‌ها به سه اتفاق برای تحلیل خودشان اشاره می‌کردند.

جو خرید در بازار ارز

اولی برگشت قیمت دلار از کف و رسیدن به بالای ۲۸ هزار و ۳۰۰ تومان بود . هزار تومان افزایش از نگاه آن‌ها نشانه حمایت است. دوم اینکه وقتی دلار به منطقه ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان برخورد کرد ، اشباع فروش شکل گرفت و جو در بازار خرید شد. در بیان دلیل سوم هم به استقبال از خرید دلار سهمیه‌ای اشاره داشتند.

بوسه جنجالی در بازار دلار

از این نگاه ، دلار منطقه ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان را بوسیده ولی به سطح حمایتی برگشته است، درحالیکه گروه اول اعتقاد دارند دلار با برگشت به سطح ۲۸ هزار و ۳۰۰ تومان، آخرین ملاقات را خواهد کرد و مجددا نزولی می‌شود. یعنی اتفاق یکشنبه یک بوسه خداحافظی با حمایت قبلی است.

NNnaljUQGzS4

 

التماس برای خرید یورو

در معاملات یکشنبه قیمت یورو با دلار یکسان شد و برای خرید یورو برخی التماس می‌کردند، درباره منشا آن دو نگاه وجود داشت. یکسری‌ها می‌گفتند منشا این ریزش بخاطر تزریق بازارساز است که به کف بازار، یورو عرضه کرده است. یکسری‌ها هم می‌گفتند دلیل ریزش به عرضه زیاد یورو توسط خانگی‌ها و معامله‌گران برمی‌گردد.

طلای آبشده به کف 5 میلیون و 100 هزار تومان رسید

با رسیدن طلای آبشده به کف 5 میلیون و 100 هزار تومان، معامله‌گران می‌گفتند که هر وقت به این سطح رسیده، افزایش حداقل 500 هزار تومانی داشتیم که تا عصر یکشنبه بالای 300 هزار تومان برگشت نرخ شکل گرفته است که این اتفاق هم از نگاه گروه دوم حمایت می‌کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید