نیم‌قرن با اقتصاد ایران، 5شهریور

مدل خودروهای وارداتی اعلام شد

کدخبر: ۵۱۷۴۴۱
اقتصادنیوز: نیم قرن با اقتصاد ایران روایتی است از تحولات، شخصیت‌ها و شاخص‌های اقتصاد ایران و موضوعاتی که به نوعی با اقتصاد ایران ارتباط پیدا می‌کنند.شرایط فعلی اقتصادی ارتباط مستقیمی با گذشته آن دارد.
مدل خودروهای وارداتی اعلام شد

ما در این بخش تلاش داریم اخبار و گزارش‌های اقتصادی را به گونه‌ای به تصویر بکشیم تا مخاطب با مطالعه آنها به شناخت نسبی از اوضاع اقتصادی ایران دست یابد.« اقتصادنیوز » از آبان 1399 هر روز اقدام به انتشار اخبار و گزارش‌های اقتصادی همان روز سال‌های 1350، 1360، 1370، 1380 و 1390 کرد.

پارسال نیز هر روز در بخش «نیم قرن با اقتصاد ایران» اخبار همان روز در سال‌های اول هر دهه در نیم قرن گذشته را منتشر کردیم.در ابتدای قرن پانزدهم با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان در سال‌های 1352، 1362، 1372، 1382 و 1392 تقدیم مخاطبان می‌شود.

پنجم شهریور 1352؛ تولید پیکان از 90 هزار دستگاه عبور می‌کند

توزیع پیکان از اول سال 1353 براساس برنامه‌ای که تنظیم شده است صد درصد به عهده تعمیرگاه‌های مجاز خواهد بود و همین تعمیرگاه‌ها هستند که خدمات بعد از فروش را انجام می‌دهند.

تولید مدل‌های مختلف پیکان در سال آینده از مرز 90 هزار دستگاه خواهد گذشت.

این مطلب را محمود خیامی، مدیرعامل کارخانجات ایران ناسیونال هنگام گشایش سی و یکمین تعمیرگاه مجاز پیکان در تهران اعلام کرد.

کمبود مواد اولیه ظرف پنج ماه اول سال‌جاری حدود 20 درصد برنامه‌های تولیدی کارخانجات ایران ناسیونال را عقب انداخته است، ولی ایران ناسیونالی سعی دارد که تعهدات خود را انجام دهد و طبق برنامه در سال 1353 تولید مدل‌های مختلف پیکان از مرز 90 هزار دستگاه خواهد گذشت.

پنجم شهریور 1382؛ مدل خودروهای وارداتی اعلام شد

مدیرکل اصناف وزارت بازرگانی مدل خودروهای وارداتی به کشور را اعلام کرد.

سیدحسین فرجی، مدیرکل اصناف وزارت بازرگانی گفت: این مدل‌ها شامل 35 مدل است که 33 مدل آن سواری و دو مدل نیز مینی‌بورس است.

وی افزود: مدل خودروهای وارداتی شامل انواع «تویوتا»، «بی‌ام‌و» و «میتسوبیشی»، «هیوندا» و «لادا» است. وی خاطرنشان کرد: واردات این نوع خودروها پس از تایید موسسه استاندارد و سازمان محیط زیست آغاز خواهد شد.

چشم‌انداز آینده کشور تقدیم مقام معظم رهبری شد

چشم‌انداز آینده کشور در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، طی دو نشست در هیات دولت تدوین شده توسط رئیس‌جمهوری به مقام رهبری تقدیم شد تا توسط ایشان تنفیذ شود.

دکتر عبدا... رمضان‌زاده، با بیان این مطلب اتمام پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام مربوط به دولت گذشته و دولت های قبل را اولویت اصلی دولت دانست و با اشاره به اینکه طولانی شدن پروژه‌ها خسارات فراوانی به بودجه عمومی دولت وارد می‌کند، اظهار امیدواری کرد که از مجموع 43 هزار پروژه نیمه‌تمام عمرانی، 25 هزار طرح تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.

وی گفت: مجموعه طرح‌های نیمه‌تمام دولت خاتمی در حال اتمام است و امیدواریم تا پایان سال گزارش کاملی در این مورد ارائه دهیم.

وی با اشاره به افزایش قیمت‌ها در اوایل سال‌جاری گفت: توانستیم قیمت‌ها را در یکی دو ماه اخیر کنترل کنیم. شاخص‌ها نشان‌دهنده کند شدن روند رشد قیمت‌ها و در چارچوب قرار گرفتن نرخ‌ها طبق برنامه پیش‌بینی شده است.

پنجم شهریور 1392؛ زمزمه آزادسازی قیمت خودرو

با ورود نعمت‌زاده به وزارت صنعت، معدن و تجارت و با توجه به اینکه پیش از این وی اعلام کرده بود خودرو کالایی انحصاری نیست، گیویا خودروسازان قصد دارند برای قطعی کردن آزادسازی قیمت خودرو، سناریوی جدیدی را اجرایی کنند. سناریوی جدید، خروج خودرو از لیست کالاهای انحصاری است.

به این ترتیب و با عملیاتی شدن خروج خودرو از لیست کالاهای انحصاری، خودروسازان می‌توانند با آرامش به قیمت‌گذاری تولیدات خود بپردازند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید