گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز و طلا؛

پیشروی همزمان قیمت دلار و سکه

کدخبر: ۵۲۰۰۳۸
اقتصادنیوز: نرخ دلار امروز 15 شهریور 1401وارد کانال 30 هزار تومان شد. هر برگ اسکناس آمریکایی امروز سه شنبه 15 شهریور ماه با 350 تومان افزایش با 30 هزار و 120 تومان معامله شد .
پیشروی همزمان قیمت دلار و سکه

به گزارش اقتصادنیوز ؛ بررسی هسته مرکزی بازار ارز تهران در چهارمین روز هفته جاری نشان  می دهد که بازیگران ارزی با برجسته کردن  خبر ناامید کننده بورل درباره برجام در موقعیت خرید قرار  گرفتند .  

خبر ناامید کننده بورل درباره برجام

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در سخنانی گفت که طی ۲۸ ساعت اخیر خوشبینی وی برای احیای توافق هسته‌ای با ایران کمتر شده است.  اظهارات بورل در حالی است که در چند وقت گذشته بورل جواب‌های ایران و آمریکا  را معقول و سازنده توصیف کرده بود.

جهش قیمت دلار در بازار ارز

قیمت دلار در سایه همین اظهار نظر به سمت بالا کانال 30 هزار تومان جهش پیدا کرد. نرخ دلار امروز وارد کانال 30 هزار تومان شد. هر برگ اسکناس آمریکایی امروز سه شنبه 15 شهریور ماه  با 350 تومان افزایش با 30 هزار و 120 تومان معامله شد . 

عده ای از  معامله گران معتقد بودند درصورتی که نرخ دلار به مرز مقاومتی 30 هزار و 200 تومان برسد این احتمال وجود دارد  که اسکناس آمریکایی به سمت نیمه کانال 30 هزار تومان حرکت کند. 

عبور دلار هرات از مرز 30 هزار 

 البته امروز نرخ دلار در هرات از مرز مقاومتی 29 هزار و 850 تومان به سمت کانال 30 هزار تومان حرکت کرد. اسکناس آمریکایی عصر امروز در بازار هرات مانند دلار تهران در کانال 30 هزار تومان معامله شد. قیمت دلار هرات امروز 30 هزار و 70 تومان بود که در مقایسه با عصر روز دوشنبه تقریبا 220 تومان بالا تر بود. 

افزایش قیمت دلار در سلیمانیه 

سلیمانیه هم امروز شاهد افزایش قیمت دلار بود. نرخ دلار در بازار یاد شده از مرز حساس 30 هزار و 200 تومان بالا رفت و تا محدوده 30 هزار و 350 تومان پیشروی کرد. قیمت دلار در بازار یاد شده امروز 30 هزار و 350  تومان بود  که نسبت به دیروز بیش از 150 تومان رشد را نشان می دهد . 

رشد نرخ حواله درهم 

برخی از تحلیلگران ارزی می  گفتند دلار تهران امروز مورد حمایت بازار های همسایه قرار  گرفته بود. البته امروز نرخ حواله درهم نیز هم مسیر نرخ دلار شد و با رشد تقریبا 60 تومانی به 8 هزار و 300 تومان رسید. 

جولان دینار در بازار ارز 

البته از سوی دیگر معامله گران براین نکته نیز تاکید می کنند که علت افزایش نرخ دلار به خرید و فروش دینار در تهران بر می گردد، چرا که تقریبا کمتر ار  دو هفته تا اربعین 1401 فرصت باقی مانده و این امر تقاضا برای خرید دینار را افرایش داده است. همین امر موجب ورود دینار  و خروج  دلار از بازار شده است به همین دلیل دلار در بازار کم شده و همین کمبود دلار  افزایش قیمت دلار در تهران را به همراه داشته است.

پیشروی قیمت طلا و سکه در تهران

قیمت اونس طلا در بازار امروز نزدیک  به 2 دلار بر ارزش خود افزود . فلز گران بهای جهانی امروز به قیمت 1713 دلار معامله شد . 

در بازار داخلی ایران هم با افزایش قیمت دلار، قیمت طلا و سکه آرایش صعودی به خود گرفت. 

قیمت طلا 18 عیار امروز در محدوده 1 میلیون و 277 هزار و 800 تومان مبادله شد که نسبت به روز قبل 4 هزار و 800 تومان رشد را نشان می‌دهد. 

قیمت سکه امامی عصر امروز 54 هزار تومان بالا تر از روز دوشنبه معامله شد . قیمت هر قطعه سکه امامی در بازار امروز 13 میلیون و 926 هزار تومان بود . 

 

 
 
 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید