تحلیل بنیادی سهام فتوسا /سود و زیان فتوسا چقدر بوده است؟

کدخبر: ۵۲۳۹۲۳
نماد فتوسا با ارزش بازاری 691 میلیارد تومانی در بازار اول فرابورس ایران مورد داد و ستد قرار می‌گیرد و قیمت هر برگه سهم این نماد روی عدد 745 تومانی قیمت می‌خورد. مالک اصلی این شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن اعتماد ایرانیان است که با در اختیار داشتن 35 درصد از این نماد به عنوان سهامدار عمده شناخته می‌شود.
تحلیل بنیادی سهام فتوسا /سود و زیان فتوسا چقدر بوده است؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، گروه صنعتی و معدنی زرین خاورمیانه هم با مالکیت 31 درصدی در مقام دوم مالکیت این شرکت است. همچنین تعداد سهام در دسترس عموم به صورت شناور در بازار ، در حدود 22 درصد است.

 

این شرکت با موضوع اکتشاف و استخراج و بهره برداری از معادن و فرآوری مواد معدنی کانه های فلزی و غیر فلزی، خردایش و شستشو و دانه بندی و کانه آرایی مواد معدنی، تغلیظ، تصفیه و تسویه و تکلیس مواد معدنی، ذوب مواد معدنی و انواع کنسانتره های فلزی در نقاط مجاز کشور، تولید فلزات سرب و روی و سایر فلزات، تولید آلیاژهای فلزات، تولید سولفات ها و اکسیدهای سرب و روی و سایر فلزات، تولید پودرهای مواد معدنی و برش سنگهای تزئینی و ایجاد کارخانجات مربوطه، تجزیه فیزیکی و شیمایی مواد معدنی و ایجاد و توسعه آزمایشگاههای مربوطه، تاسیس، توسعه، راه اندازی و نصب کارخانجات مربوط به فلوتاسیون مواد معدنی و تولید سایر مواد معدنی و ترکیبات آن، صادرات و واردات محصولات و مواد اولیه در صنعت آهن و فولاد کشور فعالیت می کند. این شرکت در بخش مرکزی دهستان سعید آباد  شهرستان ایجرود استان زنجان قرار دارد.

تحلیل بنیادی سهام فتوسا / شرکتی بورسی در دل یک روستا

 

تغییرات نرخ فلز روی و سرب در بازارهای جهانی به طور مستقیم بر عملکرد شرکت تاثیر گذار بوده و خرید مواد اولیه اصلی شرکت و فروش محصولات تولید شده را تحت الشعاع خود قرارداده و تغییرات LME تاثیر مستقیم در بهای تمام شده و بهای فروش محصولات ایفا می کند. با توجه به اینکه همواره تهیه و تامین مواد اولیه از مؤلفه های اصلی این شرکت در جهت تحقق اهداف برنامه ریزی شده است همچنین با توجه به اینکه عمده ماده معدنی مورد نیاز شرکت براساس سهمیه‌بندی تامین می گردد. لذا در جهت کاهش ریسک تامین مواد اولیه و دستیابی به منابع جدید ماده معدنی شرکت حول محور این موضوع اقدام به اخذ پروانه اکتشاف نموده و بعضا در حال پی گیری و مذاکره با منابع دیگر جهت تهیه ماده معدنی نیز است.

فتوسا

فروش ماهانه فتوسا نشان می‌دهد این شرکت از ابتدای سال با افت فروش درآمد ماهانه روبرو شده است و بهترین فروش خود را در فروردین ماه سال جاری به مبلغ 70 میلیارد تومان رقم زده است و بدترین عملکرد درامدی این شرکت مربوط به فروش در خرداد ماه است با فروش 27 میلیارد تومانی . اما در تیر و مرداد ماه توانسته است مسیر صعودی فروش ماهانه خود را بهبود ببخشد و به ارقام بالای 40 میلیارد تومان برسد میزان فروش شهریور ماه می تواند نشانه‌ای از ادامه دار بودن روند صعودی در درآمد ماهانه باشد و افت این رقم نشان از کاهش مجدد درآمد این شرکت است. فروش خوب ماهانه برای این شرکت می‌تواند نقطه امیدی برای برگشت قیمت سهم به سمت هزار و 600 تومانی باشد قیمتی که در میانه های تیر ماه 1400 به خود دید و روند نزولی را آغاز کرد.  

نرخ فروش ماهانه این شرکت برای محصول کنسانتره روی اکسیده از تنی 19 میلیون تومان فروردین ماه به تنی 6 میلیون تومان در خرداد ماه رسیده بود که با افزایش قیمت ها در تیر و مرداد این عدد به رقم 11 میلیون تومان به ازای هر تن رسیده است. می¬توان عمده دلیل افت فروش و درآمد ماهانه این شرکت را به تغییرات نرخ فروش محصولات نسبت داد .همچنین نرخ فروش محصول شمش روی این شرکت تقریبا بدون تغییر بوده است.

همچنین در صورت بهای تمام شده این شرکت بهای تمام شده فصل زمستان 1400 از عدد 267 میلیارد تومان به عدد 111 میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است تا سود ناخالص از عدد 23 میلیارد تومانی به عدد 29 میلیارد تومانی برسد همچنین سود خالص این شرکت در فصل بهار 1401 نسبت به فصل زمستان 1400 افزایشی بوده است و به عدد 24 میلیارد تومان رسیده است. این در حالی است که سود خالص فصل زمستان در گزارش 12 ماهه 1400 رقم 16 میلیارد تومانی گزارش شده است.

نماد فتوسا پس از افت از ابتدای تیر ماه 1401 از روی قیمت هزارو 160 تومانی یک ماهی است که در محدوده قیمت 745 تومانی از منظر تکنیکالی در حال کف سازی است و همه نگاه ها به میزان فروش شهریور ماه این شرکت و ماه‌های آینده دوخته شده است.

فتوسا

فتوسا

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید