رفتار هیجانی در بازار سکه

هجوم بورسی ها به بازار سکه/پیش بینی قیمت سکه

کدخبر: ۵۲۴۹۲۵
اقتصادنیوز: قیمت سکه دیروز جهش سنگینی را تجربه کرد اما سکه بازان قیمت این فلز گران بها را برای بازار امروز را چگونه پیش بینی کرده اند؟
هجوم بورسی ها به بازار سکه/پیش بینی قیمت سکه

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت سکه در اولین روز هفته بعد از اینکه قیمت دلار بر مدار افزایش قرار گرفت جهش سنگینی را تجربه کرد. 

جهش سنگین در بازار سکه

قیمت دلار دیروز به مرز ۳۳ هزار تومان رسید و به تبع آن سکه بازان  هم با خیال راحت تری نسبت به خرید فلز گران بهای داخلی اقدام کردند. قیمت سکه دیروز مانند قیمت دلار کانال شکنی کرد و وارد کانال ۱۵ میلیون تومان شد.

بازار داغ اجاره کانتینر در تهران / رهن و اجاره کانتینر چند؟

غافلگیری شبانه بازار ارز و سکه /دلار سقف شکنی کرد

هجوم بورسی ها به بازار سکه

در کنار دلار به نظر می رسد بخشی از سرمایه ها در حال خروج از بازار سهام است و این موضوع نیز تا حدی انتظارات افزایشی را در بازار فلز گران بهای داخلی تقویت کرده است.برخی فعالان اعتقاد دارند که بخشی از این سرمایه ها ممکن است وارد بازار سکه شود.

قیمت سکه در کانال ۱۵ میلیون

قیمت هر قطعه سکه امامی عصر دیروز در محدوده ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد.

ارزش ذاتی  سکه دیروز ۱۲ میلیون و ۷۶۷ هزار تومان بود.قیمت مذکور با قیمت نقلی در بازار فاصله بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی را نشان می دهد.حباب سکه هم ۱۷ درصد بود.

رفتار هیجانی در بازار سکه

دسته ای از فعالان بازار سکه  با اشاره با حباب سکه و فاصله چشمگیر فاصله ارزش ذاتی و قیمت نقدی می گفتند این امر نشان دهنده رفتار هیجانی معامله گران به دلیل یکه تازی قیمت دلار بوده است.

در شرایط فعلی تحلیلگران فنی معتقدند در صورتی که سکه بازان مرز ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را حفظ کنند و قیمت دلار به مسیر رشد خود ادامه دهد این امر ممکن است فلز زرد رنگ‌ را به سمت نیمه کانال ۱۵ میلیون تومان سوق دهد.

چراغ برجام روشن شد، قیمت سکه اصلاح می شود؟

با این حال عده ای از سکه بازان در انتظار اصلاح قیمت هستند. به عقیده این دسته از معامله گران خبر آزادسازی نمازی ها در ازای هفت میلیارد دلار چراغ برجام را روشن کرده است و همین امر ممکن است از سرعت افزایش قیمت دلار و سکه بکاهد.

نورنیوز رسانه نزدیک به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی هم گزارش داد : طی هفته‌های اخیر مذاکرات فشرده‌ای با وساطت یکی از کشورهای منطقه درباره آزادسازی هم‌زمان زندانیان ایران و آمریکا انجام و میلیاردها دلار از منابع ارزی مسدود شده کشورمان نیز در این چارچوب در شرف آزادسازی است

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید