پیش‌بینی بورس فردا 23 مهرماه / خروج از محدوده هیجان فروش

کدخبر: ۵۲۷۴۶۰
اقتصادنیوز: اندیکاتور RSI برای شاخص بورس تهران نشان از خروج این اندیکاتور از محدوده هیجان فروش است و روز چهارشنبه این اندیکاتور عدد 31 رو برای شاخص نشان می داد.
پیش‌بینی بورس فردا 23 مهرماه / خروج از محدوده هیجان فروش

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، شاخص رو چهارشنبه با رشد 6 هزار و 205 واحدی همراه شد و خود را به عدد یک میلیون 319 هزارو 789 واحدی رساند تا کمی  از سطح حمایت یک میلیون  300 هزار واحدی فاصله گرفته باشد.

همچنین اندیکاتور RSI  برای شاخص بورس تهران نشان از خروج این اندیکاتور از محدوده هیجان فروش است و روز چهارشنبه این اندیکاتور عدد 31 رو برای شاخص نشان می داد.

بورس تهران در گرداب رکود +نمودار

اگر برای اندیکاتور Rsi خط روندی را رسم می کنیم شاهد هستیم که این اندیکاتور در یک قدمی خط روند نزولی رسم شده است.

در صورتیکه این اندیکاتور خط روند نزولی خود را رو به بالا بشکند. تکنیکالیست ها از آن به عنوان یک سیگنال مثبت یاد می­‌کنند.

در غیر این صورت باید همچنان شاهد بازار رنج و بی رمقی در بورس اوراق بهادار باشیم. همچنین در خود نمودار شاخص شاهد برگشت قیمت به سمت خط روند شکسته شده کانال صعودی هستیم که با برگشت قیمت به بالای این خط می توان گفت شاخص به مسیر صعودی بازگشته است .

اما همین جا این خطر از منظر تکنیکالی نیز وجود دارد که شاخص ممکن است به خط روند شکسته شده واکنش منفی نشان دهد و با حجم و ارزش بالا در عرضه نماد ها همراه شود و این برخورد را به عنوان یک پولبک به خط روند شکسته شده تلقی کند.

عواملی که می‌­توان برای صعودی بودن بازار از نظر تکنیکالی نام برد این است که در ابتدا حمایت 78 درصدی فیبوناچی را داریم، پایان موج 5 از امواج الیوت در موج اصلاحی را داریم و هچنین واگرایی در RSI.

از طرفی هم  می‌­توانیم عواملی چون حجم پاءین معاملات به همراه احتمال پولبک به خط روند نزولی و برگشت به هیجان فروش را جز عوامل منفی شدن بازار دید.

photo_2022-10-13_01-31-31

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید