به قیمت کمتر از 100هزارتومان راضی نیستند

ادعای روزنامه دولت علیه برنجکاران ایرانی!

کدخبر: ۵۲۷۷۸۷
اقتصادنیوز: ایران روزنامه دولت در گزارشی به بررسی روند گرانی برنج در سال اخیر پرداخت.
ادعای روزنامه دولت علیه برنجکاران ایرانی!

به گزارش اقتصادنیوز ، این روزنامه به نقل از حمیدرضا ناظری اضافه کرد: کشت برنج در سال گذشته در حجم کمتری انجام گرفت و همین موضوع باعث گرانی محصول شد و کشاورز برنج را با قیمت 30 هزار تومان فروخت اما به کیلویی 100 هزار تومان هم رسید.

عضو اتحادیه شالیکوبی داران استان مازندران تأکید کرد: کشاورزان درصدد هستند برنج را با قیمت‌های بیشتر از 100 هزار تومان به فروش برسانند اما در واقع قیمت 80 تا 90 هزار تومان هم نرخ مناسبی است و با توجه به افزایش هزینه‌ها، نرخ‌ها نسبت به سال قبل تقریباً 3 برابر شده است. متأسفانه در شرایط فعلی مقاومت کاذبی از سوی کشاورزان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه مقاومت برنجکاران در برابر فروش محصول هزینه‌های زیادی را برای کارخانه‌داران به همراه خواهد داشت، گفت: حجم زیادی از برنج در کارخانه‌ها دپو شده‌اند که می‌تواند با آسیب‌های طوفان، سیل و سرقت روبه‌رو شود ضمن اینکه رطوبت هم باعث آسیب دیدن برنج‌ها می‌شود.

ناظری با اشاره به نرخ‌های فعلی انواع برنج در استان مازندران گفت: در حال حاضر برنج طارم و هاشمی در کف کارخانه با قیمت 85 تا 90 هزار تومان، برنج بی‌نام 80 هزار تومان، برنج فجر 60 هزار تومان، برنج شیرودی 42 هزار تومان و برنج ندا 40 هزار تومان به فروش می‌رسد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید