آمازون در این کشور جریمه شد

کدخبر: ۵۲۸۵۲۰
برای نخستین بار است که آمازون در روسیه جریمه می‌شود. روسیه، شرکت‌های فناوری خارجی دیگر را برای عدم حذف محتوایی که در این کشور غیرقانونی محسوب می‌شود، جریمه کرده است.
آمازون در این کشور جریمه شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، دادگاهی در مسکو، شرکت آمریکایی آمازون را به دلیل کوتاهی در حذف محتوای مربوط به مصرف مواد مخدر و خودکشی، چهار میلیون روبل (۶۵ هزار دلار) جریمه کرد.

برای نخستین بار است که آمازون در روسیه جریمه می‌شود. روسیه، شرکت‌های فناوری خارجی دیگر را برای عدم حذف محتوایی که در این کشور غیرقانونی محسوب می‌شود، جریمه کرده است. اما منتقدان می‌گویند هدف مسکو، محدود کردن نفوذ شرکت‌های فناوری غربی بوده؛ به خصوص از زمانی که مسکو، نیروهای نظامی خود را به اوکراین اعزام کرده است.

دادگاه منطقه تاگانسکی مسکو اعلام کرد آمازون را در ارتباط با دو مورد جداگانه، چهار میلیون روبل جریمه کرده است اما در بیانیه خود، به این موارد اشاره نکرد. همچنین سرویس استریم توئیچ (Twitch) آمازون به دلیل حذف نکردن محتوای ممنوعه، هشت میلیون روبل جریمه شد.

خبرگزاری اینترفکس گزارش کرد جریمه آمازون مربوط به محتوایی درباره توزیع مواد مخدر و اطلاعاتی درباره نحوه ارتکاب خودکشی بوده است.

توئیچ قبلا هم به دلیل میزبانی مصاحبه‌های ویدیویی مشاور رئیس جمهور اوکراین که مسکو اعلام کرده حاوی اطلاعات جعلی بوده است، جریمه شده است.

طبق گزارش خبرگزاری تاس، نصف جریمه توئیچ مربوط به یک مصاحبه مشاور رئیس جمهور اوکراین بوده که توسط یک وکیل روسی انجام شده که به عنوان عامل بیگانه شناخته شده است.

شرکت متا پلتفرمز در خصوص انجام فعالیت‌های افراطی، توسط روسیه مجرم شناخته شده و شبکه‌های اجتماعی فیس بوک و اینستاگرام این شرکت ممنوع شده‌اند و گوگل برای یک سلسله تخلفات، جریمه شده و زیرمجموعه روسی این شرکت، اعلام ورشکستگی کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، رگولاتور ارتباطات روسیه (روس‌کومنادزور) روز سه شنبه از گوگل خواست دسترسی به حساب یوتیوب شورای فدراسیون روسیه را برگرداند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید