گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز و طلا؛

ریزش قیمت طلا و سکه / دلار رنج شد

کدخبر: ۵۲۸۷۰۲
اقتصادنیوز : قیمت دلار در بازار ارز امروز نسبت به روز قبل رنج بود اما قیمت سکه و طلا ریزش کرد .
ریزش قیمت طلا و سکه / دلار رنج شد

 به گزارش اقتصادنیوز ، بررسی هسته مرکزی بازار ارز تهران در روز چهارشنبه 27 مهر ماه حکایت از اخبار منفی برجامی و جدال های تحریمی بین ایران ،آمریکا و اتحادیه اروپا دارد و از سوی دیگر خبرهای از به بن بست رسیدن مذاکرات برجام از سوی مقامات سیاسی  به گوش می رسد. 

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در مورد مذاکرات احیای برجام گفته است که این مذاکرات «در بن بست» است.او افزوده است که آژانس در ماه‌های اخیر به اطلاعات کلیدی در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران دسترسی نداشته زیرا ایران محدودیت‌هایی در مورد بازرسی آژانس به اجرا گذاشته است.

از سوی دیگر  بامداد روز سه شنبه خبر دیگری نیز منتشر شد سخنگوی کاخ سفید گفت چشم اندازی برای احیای برجام در آینده نزدیک وجود ندارد.

قیمت دلار رنج شد 

با این حال قیمت دلار عصر امروز در تهران و بازار های همسایه تقریبا رنج بود.نرخ دلار تهران عصر امروز در محدوده 32 هزار و 700 تومان معامله شد.البته در ابتدای معاملات نقدی امروز اسکناس آمریکایی در تهران تا سطح 32 هزار و880 تومان بالا رفته بود. برخی از معامله گران می گفتند فشار ارزی بازار ساز دلار در بازار آزاد را به سمت پایین هدایت کرد .

قیمت درهم نیز امروز نسبت به روز قبل تقریبا رنج بود و در محدوده 9 هزار تومان به فروش رسید. نرخ برابری درهم به دلار بر روی پله اول کانال 33 هزار تومان قرار داشت. 

قیمت دلار در هرات در ابتدای معاملات نقدی امروز تا 32 هزار و 600 تومان بالا رفت. این قیمت در مقایسه با دیروز 250 تومان گران تر بود.ظهر امروز نرخ دلار هرات با 32 هزار و 500 تومان معامله شد. در ادامه معاملات عصر امروز قیمت دلار هرات 32 هزار و 350 تومان بود که نسبت به روز قبل تقریبا ثابت بود . نرخ دلار سلیمانیه امروز به کانال 33 هزار تومان رسید و تا 33 هزار و 50 تومان بالا رفت که نسبت به روز گذشته تقریبا 100 تومان رشد را نشان می دهد. 

ریزش قیمت طلا و سکه 

فلز گرانبهای جهانی امروز به مقدار قابل توجهی ریزش کرد. قیمت اونس طلا امروز بیش از 17 دلار از ارزش خود را از دست داد و تا 1633 دلار پایین آمد . در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیار در زمان نوشتن این گزارش 900 تومان از نرخ دیروز  پایین تر معامله شد.

قیمت طلا 18 عیار امروز 1 میلیون و 341 هزار و 800 تومان بود. قیمت سکه امامی امروز تا یک قدمی کانال 15 میلیون تومان بالا رفت. قیمت سکه امروز 14 میلیون و 990 هزار تومان بود اما عصر ارمز ریزش کرد و بر روی 14 میلیون و 900 هزار تومان قرار گرفت. 

نکته قابل توجه در بازار سکه حباب 19 درصدی آن است. ارزش ذاتی سکه امروز 12 میلیون و 571 هزار تومان بود .سکه بازان باور دارند تا زمانی که دلار بالای محدوده ۳۲ هزار و ۸۰۰ تومانی قرار دارد، احتمال شکست مرز ۱۵ میلیون تومانی سکه، دشوار خواهد بود. سکه در هفته های اخیر از حمایت ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی نیز با قدرت دفاع کرده است، هر چند که این فلز گران بها حباب سنگینی دارد و تغییر جهت انتظارات در بازار دلار می تواند سکه بازان را دچار زیان قابل توجه کند. 

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید