فوری/قیمت دلار 35 هزار تومان شد

کدخبر: ۵۳۲۵۵۰
اسکناس آمریکایی وارد کانال 35 هزار تومان شد. قیمت دلار عصر روز پنجشنبه گذشته از مرز حساس 34 هزار و 850 تومان عبور کرد و در معاملات پشت خطی وارد کانال 35 هزار تومان شد .
فوری/قیمت دلار 35 هزار تومان شد

به گزارش اقتصادنیوز ، روند افزایشی قیمت دلار در بازار ارز امروز شنبه 14 آبان ماه ادامه پیدا کرد.

ورود قیمت دلار به کانال 35 هزار تومان 

 اسکناس آمریکایی وارد کانال 35 هزار تومان شد. قیمت دلار عصر روز پنجشنبه گذشته از مرز حساس 34 هزار و 850 تومان عبور کرد و در معاملات پشت خطی وارد کانال 35 هزار تومان شد. 

نرخ دلار امروز با 580 تومان افزایش نه تنها از مرز مقاومتی 35 هزار و 200 تومان عبور کرد بلکه به یک قدمی نیمه کانال 35 هزار تومان رسید. نرخ دلار در بازارهای مجاور ایران هم امروز آرایش صعودی به خود گرفته بود .قیمت درهم نیز امروز 230 تومان رشد را ثبت کرد و بر روی 9 هزار و 760 تومان قرار گرفت. نرخ برابری درهم به دلار به بالای مرز 35 هزار و 800 تومان رسیده است.

چرا قیمت دلار همچنان می تازد؟

تحلیلگران ارزی بازار تهران عوامل مختلفی را به عنوان دلایل افزایش حجم تقاضا و به تبع آن افزایش نرخ دلار مطرح می‌کنند که از مهم‌ترین این عوامل می‌توان به «انتظارات تورمی» و «سرایت دارایی‌های خارج شده از بورس به بازارهای سوداگرانه» اشاره کرد.

 بر اساس گزارش منتشرشده توسط مرکز آمار نرخ تورم نقطه به نقطه کشور در ماه نخست پاییز سال جاری به رقم 6/ 48 درصد رسیده است. کارشناسان نیز ضمن اشاره به همین امر بر این باورند که افراد جامعه و فعالان بازار با هدف حفظ ارزش دارایی‌های خود در برابر تورم اقدام به خرید ارز و طلا می‌کنند. 

هجوم بورس بازان به بازار دلار

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در روزهای اخیر نسبت خروج دارایی از بازار سرمایه افزایش یافته و به عقیده کارشناسان این دارایی‌ها به بازارهای دیگر سرایت خواهند کرد که نزدیک‌ترین مقصد آنها بازارهای ارز و طلا است.در نتیجه با افزایش سطح تقاضا در معاملات ارزی شرایط فشار خرید ایجاد خواهد شد.برخی معتقدند که از افزایش قابل توجه نرخ دلار،سیگنال خروج سرمایه مخابره می‌شود.

از سوی دیگر تقاضای احتیاطی ناشی از تشدید تحریم ها و توقف مذاکرات برجام وارد بازار ارز شده و رکود ناشی از ناآرامی های اجتماعی ، فیلترینگ، و افزایش حقوق ها بر میزان تقاضا دامن زده است .از طرفی هم پیشروی نرخ دلار در هرات و سلیمانیه و رشد نرخ حواله درهم موجب تقویت انتظارات صعودی برای دلار شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید