رئیس کمیسیون عمران مجلس ؛

زمین‌های فروخته شده مسکن مهر پس گرفته می شود؟

کدخبر: ۵۳۴۸۹۱
رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: خدمات زیربنایی و غیره را با فرمول بازپس گیری زمین های تجاری و اقتصادی که به افراد واگذار شده و شخص هیچ اقدامی برای ساخت انجام نداده دنبال خواهیم کرد و این زمین‌ها را به دولت باز خواهیم گرداند تا برای تامین مالی آن منطقه استفاده شود.
زمین‌های فروخته شده مسکن مهر پس گرفته می شود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خانه ملت، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در نشست رسیدگی به درخواست‌های شهروندان ساکن در مسکن‌های مهر پردیس که با حضور محسن پیرهادی رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس و مجتبی توانگر نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و همچنین معاونین وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت عمران پردیس، فرماندار و نمایندگان ساکنین در پروژه های فازهای مختلف پردیس در سالن جلسات شرکت عمران این شهر برگزار شد، ضمن تشکر از حضور شهروندان مساکن مهر پردیس در این نشست، گفت: پس از سهل انگاری های سالهای قبل تلاش می کنیم تا در مجلس در تخصیص بودجه برای این شهر اقداماتی انجام دهیم تا به تدریج مشکلات حل شود.

وی ادامه داد: در سال ۸۷ حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان خط اعتباری برای ساخت ۲ میلیون مسکن اختصاص یافت و بنا بود جانمایی محل ساخت و نظارت خوبی برای مسکن مهر داشته باشیم.

رضایی کوچی افزود: در حین اجرا و شروع کار ایراداتی وجود داشت زیرا در یک منطقه نزدیک تهران جانمایی درستی صورت نگرفت و ارائه خدمات و نیازهای یک شهر بزرگ ۳۰۰ هزار نفری دیده نشد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: ارائه خدمات، ساخت مراکز تجاری، رفاهی، درمانی، فضای سبز، مدرسه و غیره دیده نشد و طراحی خوبی از اول وجود نداشت تا زمین هایی را با کاربری تجاری به صورت آزاد به فروش بگذارند.اکنون دسترسی ساکنین به مراکز تجاری، درمانی، و غیره بسیار کم است و این یعنی طراحی اولیه خوب نبوده و کار هر فاز این شهر را شروع کرده‌اند و سپس یادشان افتاده که این شهر به خدمات نیاز دارد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل اصلی تامین حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان بودجه برای تکمیل و تحویل مساکن مهر است، تاکید کرد: در کوتاه ترین زمان دستگاه خودپرداز در فازهای جدید باید راه اندازی شود و برای رفع دیگر مشکلات، جلساتی را در کمیسیون عمران و با حضور نمایندگان تهران، متقاضیان و مسئولان شهرستان برگزار و نتایج آن را اعلام خواهیم کرد و این جلسات استمرار خواهد داشت.

این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: خدمات زیربنایی و غیره را با فرمول باز پس گیری زمین های تجاری و اقتصادی که به افراد واگذار شده و شخص هیچ اقدامی برای ساخت انجام نداده دنبال خواهیم کرد و این زمین‌ها را به دولت باز خواهیم گرداند تا برای تامین مالی آن منطقه استفاده شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: یک هزار پرونده از زمین‌هایی که طی سال‌های گذشته با قیمتی پایین واگذار شده اما خریدار کاری انجام نداده، وجود دارد  این زمین‌ها می تواند تبدیل به منابع مالی برای دولت جهت تکمیل مسکن مهر پردیس خواهد شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید