رصد خبرهای هسته ای از سوی معامله گران ارزی

نوسان محدود قیمت دلار /پیش بینی بازار دلار 26 آبان

کدخبر: ۵۳۵۳۱۹
اقتصادنیوز: برخی از معامله گران با اشاره به حوادث اخیر کشور از احتمال نوسان محدود قیمت دلار سخن گفتند‌
نوسان محدود قیمت دلار /پیش بینی بازار دلار 26 آبان

به گزارش اقتصادنیوز، شب گذشته معامله گران دلار با اخبار مهمی روبرو شدند. وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌های جدیدی علیه ۶ فعال رسانه‌ای در ایران اعمال کرده است.از سوی دیگر کانادا ۶ شخص و ۲ نهاد ایرانی را تحریم کرد.

ردپای 2 بیانیه هسته ای بازار دلار 

در این میان ردپای ۲ بیانیه هم دیده شد . تروئیکای اروپایی در نشست حکام طی بیانیه ای اعلام کرد: کل ذخایر اورانیوم غنی شده ایران ۱۸ برابر از محدودیت های تعریف شده در برجام فراتر رفته است.

 اگر ایران تصمیم نگیرد که به صورت کامل به تعهدات برجامی بازگردد این وضعیت در آینده‌ نزدیک بدتر خواهد شد تروئیکای اروپا در این بیانیه همچنین مدعی شد خواسته‌های فرابرجامی تهران مانع رسیدن به پایان مذاکرات در شهریور ماه گذشته شد.

در کنار بیانیه یاد شده نماینده آمریکا در جلسه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادعا کرد: ایران به توسعه برنامه هسته‌ایش فراتر از محدودیت‌های برجامی از طریق راه‌اندازی سانتریفیوژهای پیشرفته و انباشت اورانیوم با غنای بالا ادامه می‌دهد.

ایران در ماه سپتامبر امید جمعی را مبنی بر اینکه بازگشت به برجام قریب‌الوقوع است با طرح درخواست‌هایی که می‌دانست غیرممکن است از بین برد. این درخواست‌ها وظایف آژانس اتمی درباره تعهدات پادمانی ایران را سیاسی می‌کرد و از آن‌ها می‌خواست که تعهداتشان را اجرا نکنند. شرایط از ماه سپتامبر تنها پیچیده‌تر شده است. ایران باید به تحریک‌های هسته‌ای و برداشتن گام‌هایی که خطر اشاعه هسته‌ای زیادی دارند، پایان دهد.

پیش بینی قیمت دلار 

عده ای از معامله گران با اشاره به عوامل یاده شده می گفتند این عوامل ممکن است بر سطح انتظارات صعودی نرخ دلار در بازار امروز اثر بگذارد. با این حال برخی از معامله گران با اشاره به حوادث اخیر کشور از احتمال نوسان محدود قیمت دلار سخن گفتند‌.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید