گزارش «اقتصادنیوز» از حال و هوای بازار ارز و سکه

ترمز افزایش قیمت دلار کشیده شد؟ /ریزش قیمت طلا و سکه

کدخبر: ۵۳۵۴۰۳
اقتصادنیوز : بازار طلا در ایران و جهان امروز پنجشنبه 26 آبان شاهد ریزش قیمت طلا بود. قیمت دلار نیز ثبات را تجربه کرد.
ترمز افزایش قیمت دلار کشیده شد؟ /ریزش قیمت طلا و سکه

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار در صرافی ملی امروز پنجشنبه 26 آبان ماه در کانال 29 هزار تومان خرید و فروش شد.بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا 29 هزار و 153 تومان(بیست و نه هزار و صد و پنجاه و سه تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا  29 هزار و 446 تومان  (بیست و نه هزارو چهارصد و چهل و شش تومان) اعلام شد.

کاهش قیمت دلار توافقی 

قیمت دلار امروز پنجشنبه ۲۶ آبان در بازار متشکل ارزی که به شکل توافقی تعیین می‌شود، تا ساعت 11 و 30 دقیقه 33 هزار و 480 تومان به ثبت رسید. عصر دیروز دلار توافقی با نرخ 33 هزار و 395 تومان به کار خود خاتمه داده بود و در نیمه نخست معاملات امروز ارزش اسکناس آمریکا 85 تومان ارتقا پیدا کرد. قیمت دلار توافقی عصر امروز 33 هزار و 233 تومان بود که در مقایسه با عصر دیروز در حول و حوش 162 تومان پایین تر بود. 

رشد قیمت دلار در بازار متشکل 

در بازار متشکل ارزی هم قیمت دلار امروز مانند روز گذشته رشد کرد. اسکناس آمریکایی در بازار یاد شده روز گذشته 300 تومان و در بازار امروز 100 تومان بالا رفت.نرخ دلار متشکل امروز 30 هزار و 600 تومان بود. 

کاهش قیمت دلار در بازارهای همسایه/ تهران ثابت ماند

نرخ دلار در بازار سلیمانیه و هرات هم امروز مسیر کاهش را دنبال کرد. با این حال اسکناس آمریکایی در تهران نسبت به روز گذشته ثابت بود. از سوی دیگر نرخ حواله درهم امروز اندکی پایین تر از روز گذشته به فروش رسید. 

ترمز رشد دلار کشیده شد؟ 

ثبات قیمت دلار در حالی است است که عده ای از معامله گران با اشاره  به اتفاقات داخلی و خارجی چند روز اخیر مدعی بودند سطح انتظارات برای نرخ دلار  صعودی است با این حال سیاست های اخیر بانک مرکزی و ... ترمز صعود را کشیده است. 

ریزش قیمت طلا و سکه در بازار 

بازار طلا امروز در ایران و جهان  شاهد ریزش قیمت طلا بود. قیمت اونس طلا در بازار امروز 13 دلار و نیم پایین آمد و برروی 1762 دلار قرار گرفت. در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیار امروز  به مسیر کاهشی روز گذشته ادامه داد .طلا امروز با 1 میلیون و 485 هزار و 900 تومان مبادله شد که 28 هزار و 800 تومان کاهش را نشان می دهد.

سکه بازان امروز تحت تاثیر کاهش قیمت اونس طلا و نرخ دلار عقب نشینی کردند.قیمت سکه امامی امروز با 16 میلیون و 281 هزار تومان معامله شد.این قیمت در مقایسه با روز قبل 122 هزار تومان ارزان تر بود .

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید