افت دمای معاملات بازار دلار

پیش بینی قیمت دلار 29 آبان از مسیر اوراق ارزی

کدخبر: ۵۳۵۹۳۰
اقتصادنیوز : فعالان بازار واکنش‌های بانک مرکزی به نوسانات ارزی را عامل افت دمای معاملات بازار دلار می‌دانند.
پیش بینی قیمت دلار 29 آبان از مسیر اوراق ارزی

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار در واپسین ساعات معاملات نقدی روز گذشته نزولی شد. به عقیده تحلیلگران بازار ارز تهران علاوه برتسهیلگری‌های بانک مرکزی در راستای خرید ارز، اعمال سیاست‌های بازدارنده از سوی مقامات قضایی نسبت به فعالان فردایی بازار نیز در مسیر کاهش هیجانات ارزی تاثیر بسزایی داشته است.

افت دمای معاملات بازار دلار

فعالان بازار واکنش‌های بانک مرکزی به نوسانات ارزی را عامل افت دمای معاملات بازار دلار می‌دانند. پس از مشاهده نوسانات افزایشی در معاملات بازار آزاد، بازار‌ساز با هدف کنترل این نوسانات اقدامات تسهیل‌گرانه‌ای همچون معرفی بنگاه‌های معاملات ارزی جدید و ایجاد درگاه اینترنتی ثبت سفارش در معاملات رسمی را رقم زد.

در همین راستا بخش عمده‌ای از تقاضا‌های خرد جامعه به سوی معاملات توافقی تغییر مسیر داد و از تب و تاب معاملات ارزی کاسته شد.

پیش بینی قیمت دلار از مسیر فروش اوراق ارزی

بازیگران کاهشی باور دارند که اقدامات بازارساز مبنی بر فروش اوراق ارزی و افزایش عرضه ارز توانسته است که تا حدی از قدرت نیروهای افزایشی بکاهد.

البته گفته می شود که از فروش اوراق ارزی در روز اول استقبال زیادی نشده است ولی استفاه از این ابزار و اصلاح برخی نواقص آن، ممکن است که منجر به جذب بخشی از نقدینگی شود و به تبع آن، فشار کمتری به بازار نقدی وارد شود. 

از سوی دیگر بازیگران افزایشی می گفتند معامله گران تمایل زیادی ندارند که به سمت خرید اوراق بروند. از نگاه آن ها با کاهش عرضه ارز، به مرور احتمال دارد قیمت دلار بار دیگر در مسیر نوسان قرار خواهد گرفت

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید