فضای انتظامی در بازار ارز

2 اهرم صعودی شدن قیمت دلار/پیش بینی بازار دلار

کدخبر: ۵۴۱۶۱۱
اقتصادنیوز :گفته می شود قیمت درهم و قیمت دلار در بازار ارز هرات این روزها موتور محرک قیمت دلار برای صعود شده است و به نظر می رسد همین امر زمینه ساز به وجود آمدن گرد باد در بازار ارز تهران شد.
2 اهرم صعودی شدن قیمت دلار/پیش بینی بازار دلار

به گزارش اقتصادنیوز ، تحلیلگران فنی می گویند جایگزینی نفت ایران با روسیه در بازارها، کاهش قیمت نفت و فرآورده ها، توقف مذاکرات هسته ای، کسری بودجه دولت، نقدینگی، تورم در اقلام کالاهای اساسی، کاهش صادرات پتروشیمی به دلیل قطعی گاز و افزایش تقاضا برای خرید ارز در روزهای پایانی 2022  موجب شده انتظارات برای صعود اسکناس آمریکایی در تهران بالا برود و فضای بازار ارز تهران ملتهب شود.

گردباد در بازار دلار 

 از سوی دیگر گفته می شود  قیمت درهم و قیمت دلار در بازار ارز هرات هم  این روزها موتور محرک قیمت دلار برای صعود شده است و به نظر می رسد  همین امر زمینه ساز به وجود آمدن گرد باد در بازار ارز تهران شد. 

خریداران دلار سلیمانیه نیز فاصله خود را با دلار تهران افزایش دادند و در فاصله سه‌پله‌ای با دلار تهران قرار گرفته‌اند.

فضای انتظامی در بازار دلار / انتظارات صعودی در بین معامله گران دلار 

عده ای از معامله گران معتقدند فضای انتظامی در بازار ارز موجب شده تا حجم خرید و فروش‌ها کاهش یابد.از طرفی هم برخی از تحلیلگران ارزی می گفتند به نظر می رسد انتظارات صعودی در بین معامله گران همچنان وجود دارد.

آنچه که دلار تهران را این روزها غیر قابل کنترل کرده است ورود تقاضای خرد به بازار به خاطر تغییر جهت انتظارات است، مردم بارها التهاب در بازار ارز را در اثر شرایط و تحت تاثیر اخبار مختلف تجربه کرده اند و همین مسئله موجب افزایش تقاضا بوده است.

پیش بینی معامله گران از قیمت دلار 

در شرایط فعلی تحلیلگران باور دارند در صورتی که نرخ حواله درهم و اسکناس آمریکایی در هرات دوباره افزایش پیدا کند این امر موجب افزایش جسارت خریدارن تهران می شود و به تبع آن قیمت دلار دوباره صعودی خواهد شد.

با این حال، بخشی از فعالان انتظار دارند که پس از رشد دور از انتظار، نرخ دلار در بازار امروز اصلاح شود و شماری از معامله‌گران از خریدهای قبلی سودگیری کنند. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید