نرخ حواله درهم همچنان می تازد

دلار در سلیمانیه رنج شد، در تهران ثابت /نرخ طلا صعودی شد

کدخبر: ۵۴۳۰۶۹
در هرات اسکناس آمریکایی دیشب صعودی بود.در بازار امروز هم نرخ دلار در هرات تقریبا 250 تومان بالاتر از روز قبل معامله شد اما در نیمه ظهر سرعت آن شل شد و تقریبا 60 تومان پایین تر از نرخ بسته شده دیروز معامله شد.
دلار در سلیمانیه رنج شد، در تهران ثابت /نرخ طلا صعودی شد

به گزارش اقتصادنیوز، گفته می شود نرخ دلار رسمی در معاملات نقدی امروز سه شنبه 29 آذر ماه در تهران نسبت به عصر دیروز ثابت بوده است. البته در معاملات پشت خطی دیشب نرخ دلار صعوی بود. 

نرخ دلار در هرات شُل کرد 

در هرات هم اسکناس آمریکایی دیشب صعودی بود.در بازار امروز هم نرخ دلار در هرات تقریبا 250 تومان بالاتر از روز قبل معامله شد اما در نیمه ظهر سرعت آن شل شد و تقریبا 60 تومان پایین تر از نرخ بسته شده دیروز معامله شد. 

نرخ دلار در سلیمانیه رنج شد 

قیمت دلار در سلیمانیه هم امروز سرنوشتی مشابه دلار در هرات را تجربه کرد. هر برگ دلار در بازار یاد شده دیشب 250 تومان گران شد در بازار امروز نسبت به عصر دیروز تقریبا رنج بود. 

نرخ حواله درهم همچنان می تازد

نرخ حواله درهم همچنان می تازد. قیمت درهم در بازار امروز تا نزدیک کانال جدید پیش رفت و ظهر امروز 60 تومان بالاتر از دیروز به فروش رسید. 

قیمت دلار در صرافی ملی 

 در صرافی ملی قیمت خرید دلار آمریکا امروز 36 هزار و 236 (سی و شش هزار ودویست و سی و شش تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا 36 هزار و 602 (سی و شش هزار وششصد و دو تومان) اعلام شد. 

قیمت دلار متشکل و توافقی اندکی نزولی شد

قیمت دلار متشکل وتوافقی امروز در مقایسه با روز قبل اندکی نزولی بود. دلار توافقی امروز در محدوده 36 هزار و 179 تومان به فروش رسید و متشکل در محدوده 36 هزار و 250 تومان به فروش رسید. 

ردپای بیانیه هسته ای در بازار دلار

در شرایط فعلی یک بیانیه از سوی تروئیکا اروپا علیه ایران صادر شده توجه معامله گران دلار را به خود جلب  کرده است. 

نمایندگان کشورهای انگلیس، فرانسه و آلمان در سازمان ملل بعد از نشست شورای امنیت درباره اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ بیانیه‌ای مشترک علیه ایران صادر کردند. آنها در این این بیانیه‌ خواستار توقف فعالیت‌های موشکی و عقب‌گرد برنامه هسته‌ای ایران شدند.

از سوی دیگر  سرنوشت مذاکرات برجام همچنان تیره و تار است. محمد مرندی درباره برجام گفته دو طرف به توافق بسیار نزدیک هستند. اظهارات مرندی در حالی است که از سوی دیگر مقامات آمریکایی بارها اعلام کرده اند  که موضوع برجام از دستور کار دولت بایدن خارج شده است.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان هم  در تازه ترین اظهارنظر خود گفت، در حال حاضر گفت‌وگو با ایران در زمینه احیای برجام در دستور کار قرار ندارد.

سیگنال برجامی به بازار دلار 

البته امروزحسین امیر عبداللهیان وزیرامورخارجه کشورمان با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در منطقه بحرالمیت اردن دیدار کرد. در این دیدار علی باقری مذاکره کننده ارشد ایران و انریکه مورا هماهنگ کننده مذاکرات ایران و ۱+۴ ایران نیز حضور داشتند.

جورف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی در توئیتر پس از دیدار با وزیر امور خارجه ایران نوشت: توافق کردیم که باید ارتباطات را باز نگه داریم و برجام را بر اساس مذاکرات وین احیا کنیم.

ردپای خاندوزی در بازار دلار 

معامله گران معتقدند یکی از دلایل افزایش قیمت دلار در چند وقت اخیر به افزایش سطح انتظارات تورمی برمی گردد این درحالی است که سید احسان خاندوزی امروز در نشست خبری خود گفت: نرخ رشد تورم از ۴۲.۸ درصد در مهر سال گذشته به ۳۴.۳ درصد در مهر ۱۴۰۱ کاهش یافته است.

خاندوزی در ادامه  افزود:  نوسانات ارزی که در آبان و آذر شاهد آن بودیم با بنیان‌های بازار ارز کشور یعنی منابع و مصارف آن و با بنیان‌های اقتصادی کشور ما هیچ سازگار نیست و آقای رئیسی و ستاد اقتصادی دولت هم به طور جد از بانک مرکزی خواسته اند که این بی‌ثباتی‌ها را مهار کند و بانک مرکزی هم ایده مدیریت ارزی خودش را و هم تیم مدیریت ارزی خود را نیازمند تغییر می‌دید که انجام شد و امیدواریم با این تغییرات شاهد موفقیت در برگشت ثبات در بازار ارز باشیم.

قیمت اونس طلا وارد کانال 1800 دلار شد

قیمت اونس طلا ظهر امروز وارد کانال 1800 دلار شد و  در زمان نوشتن این گزارش در محدوده 1807 دلار معامله شد. قیمت طلای جهانی عصر دیروز 1789 دلار بود. 

تداوم افزایش قیمت طلا 18عیار 

در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیار ظهر امروز 3 هزار و 300 تومان رشد کرد و در محدوده 1 میلیون و 765 هزار و 700 تومان به فروش رسید. قیمت طلا 18 عیار دیروز 32 هزار و 500 تومان و روز یکشنبه 13 هزار و 200 تومان افزایش را ثبت کرده است. 

قیمت سکه رسمی ثابت ماند 

گفته می شود قیمت سکه رسمی امروز در مقایسه با دیروز ثابت مانده است. فلز گران بهای داخلی امروز در محدوده 18 میلیون و 630 هزار تومان به فروش رسید. .

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید