پیش بینی بازار سکه امروز ۴ دی ۱۴۰۱

قیمت سکه نجومی شد /چرا فنر قیمت سکه در رفت؟

کدخبر: ۵۴۴۱۰۲
اقتصادنیوز: بسیاری از تحلیلگران علت افزایش بی‌سابقه قیمت سکه را ناشی از افزایش سطح انتظارات تورمی و در نتیجه تمایل افراد به حفظ ارزش دارایی‌های خود می‌دانند.
قیمت سکه نجومی شد /چرا فنر قیمت سکه در رفت؟

به گزارش اقتصادنیوز، بررسی هسته مرکزی بازار ارز و سکه نشان می دهد که تداوم روند افزایشی قیمت دلار باعث شده بازار سکه قیمت های نجومی را به چشم ببیند.

نرخ دلار یک کانال بالا رفت/آدرنالین سکه بازان افزایش یافت

روز گذشته نرخ دلار یک کانال بالا رفت. با افزایش اسکناس آمریکایی در تهران آدرنالین سکه بازان بالا رفت و آنها دست به خریدهای هیجانی زدند. روز گذشته قیمت سکه مانند نرخ دلار کانال عوض کرد.

مبلغ عیدی و پاداش کارگران اعلام شد


 

تداوم افزایش قیمت دلار در بازار شبانه

گفته می شود شب گذشته قیمت دلار در معاملات پشت خطی به مسیر افزایشی خود ادامه داده است.

قیمت رسمی محصولات ایران خودرو اعلام شد/ جدول

پیش بینی بازار سکه بعد از پیشروی نرخ دلار

فعالان بازار سکه می گفتند در صورتی که بازار ارز تهران در دومین روز هفته شاهد پیشروی قیمت دلار باشد این امر ممکن است موجب ورود خریداران جدید به بازار شود.

قیمت سکه اصلاح می شود؟

البته عده ای از معامله گران معتقد بودند که نرخ دلار در روزهای گذاشته به انداره کافی رشد کرده و در صورتی که در بازار امروز اصلاح شود احتمال عقب نشینی قیمت سکه محتمل خواهد بود.

چرا فنر قیمت سکه در رفت؟

بسیاری از تحلیلگران علت افزایش بی‌سابقه قیمت سکه را ناشی از  افزایش سطح انتظارات تورمی و در نتیجه تمایل افراد به حفظ ارزش دارایی‌های خود می‌دانند.

 با از میان رفتن سیگنال‌های مثبت در زمینه نشست‌های مذاکرات هسته ای  در ماه‌های اخیر و افزایش شاخص‌های مهم اقتصادی مانند تورم، تمایل عموم افراد جامعه نسبت به خرید ارز و سکه افزایش یافته و همین امر با ایجاد شرایط مازاد تقاضا سبب افزایش قیمت شاخص‌های بازار شد.

همچنین کارشناسان بر این باورند که در صورت انتشار سیگنال‌هایی مبنی بر بازگشت طرفین بر سر میز مذاکرات هسته‌ای احتمال کاهش سطح انتظارات تورمی و در نتیجه آن کاهش نرخ سکه و ارز در بازار وجود دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید