افت قیمت دلار در بازارهای مجاور

قیمت دلار اصلاح شد /ریزش قیمت طلا و سکه در بازار

کدخبر: ۵۵۳۳۸۰
اقتصادنیوز : قیمت دلار امروز یکشنبه 16 بهمن اصلاح شد؛ قیمت طلا و سکه هم ریزش کرد.
قیمت دلار اصلاح شد /ریزش قیمت طلا و سکه در بازار

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز تهران دو سه روزی به مناسب روز پدر نیمه تعطیل بود. قیمت دلار بعد از چند روز در بازار امروز یکشنبه 16 بهمن ماه اصلاح شد. این در حالی بود که در روزهای تعطیل نرخ دلار رشده کرده بود. 

افت قیمت دلار در بازارهای مجاور 

علاوه بر تهران امروز بازارهای مجاور هم شاهد افت قیمت دلار بودند. نرخ حواله درهم نیز امروز نسبت به روزهای گذشته پایین آمد. عده ای  از معامله گران مدعی بودند که تزریق ارز صورت گرفته است. 

شوک ناگهانی به قیمت طلا و سکه / قیمت دلار پایین نیامد!

احتیاط معامله گران با ورود ناخدا به بازار

به نظر می رسد یکی از دلایل اصلاح شدن قیمت دلار و عقب نشینی تقریبی نوسان گیران این باشد که معامله گران صدای پای ناخدا را شنیده باشند به همین دلیل در خریدهای خود محتاطانه تر عمل می کنند . 

طبق خبرها قرار است از امروز مرکز مبادله ارز و طلا فردا شروع به کار کند. سامانه ناخدا، در واقع سامانه مدیریت خدمات ارز ایران است که نیازهای ارزی غیر بازرگانی را تامین می‌کند. به این ترتیب شورای پول و اعتبار در جلسه ۱۱ بهمن ماه سال ۱۴۰۱، مصوبه قبلی خود در خصوص بازار متشکل معاملات ارزی را اصلاح و آن بازار را در سطح توسعه‌یافته‌ای به عنوان «مرکز مبادله ارز و طلای ایران» ارتقا‌ داد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، در جلسه اخیر شورای پول و اعتبار، پیشنهاد‌های بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در خصوص اصلاح مقررات پیشین مربوط به بازار متشکل معاملات ارزی مطرح و اصلاح شد.

بانک مرکزی در توضیح این مرکز مبادله تاکید کرده است که شورای پول و اعتبار با پیشنهاد بانک مرکزی مبنی بر اصلاح مقررات مورد اشاره برای سامان‌دهی و توسعه بازار در حوزه ارز و طلا، مرکز مبادله ارز و طلای ایران را تاسیس کرد تا معاملات ارز (اعم از اسکناس و حواله) و طلا به تشخیص رئیس کل بانک مرکزی در بسترهای الکترونیکی مورد معامله و تسویه قرار گیرد

معافیت ورود ارز به کشور 

همگام با اصلاح مقررات بازار متشکل ارز رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی نیز در بخشنامه‌ای، مصوبه قانونی مراجع ذیربط درخصوص معافیت مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی بابت ورود ارز اعم از اسکناس و حواله را برای اجرا به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور ابلاغ کرد.

قیمت دلار در محدوده خط قرمز /پیش بینی بازار دلار امروز

به‌نظر می‌رسد این سیاست‌ها می‌تواند جریان ورود ارز و طلا را به کشور تسریع و عرضه را افزایش دهد. پیش از این معاون وزیر صنعت درباره اثر اقدامات جدید بر بازار گفته بود: بازگشت ارز حاصل از صادرات، یکی از دغدغه‌های صادرکنندگان بوده است که رفع این مشکل از طریق واردات شمش طلا برای صادرکنندگان محصولات غیرخام و نیمه‌خام می‌تواند راهگشا باشد.

طلا و یورو

قیمت دلار و یورو در سایت بازار متشکل 

در سایت بازار متشکل ارزی هم قیمت دلار امروز نوسان محدودی را ثبت کرد. قیمت دلار در سایت مذکور امروز در محدوده 43 هزار و 135 تومان به فروش رسید.

اما قیمت یورو نزولی بود. قیمت یورو در سایت سامانه بازار متشکل در زمان نوشتن این گزارش تقریبا 200 تومان پایین تر از روز قبل به فروش رسید . 

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی 

قیمت دلار و یورو امروز در صرافی بانک ملی ایران اعلام شد.براین اساس قیمت خرید دلار آمریکا 43 هزار و 135 اعلام شد.همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو 46 هزار و 751 تومان  و قیمت فروش یورو 47 هزار و 219 تومان است.

ریزش قیمت طلا و سکه در بازار 

قیمت اونس طلا روز پنجشنبه هفته قبل از نیمه کانال ۱۹۵۰ دلار بالا رفته بود. پس از انتشار گزارش مشاغل آمریکا در ماه ژانویه، طلا روز جمعه ۳  درصد سقوط کرد.

کاهش قیمت طلای جهانی در حالی بود که عده ای از تحلیلگران با توجه به عبور فلز گران بهای جهانی از محدوده ۱۹۵۰ دلار پیش بینی می کردن تا مرز ۲ هزار دلار هم بالا برود.

با این حال هر اونس طلا  روز گذشته برای تحویل در آوریل به 1868.30 دلار رسید. این قیمت در مقایسه با عصر پنجشنبه تقریبا ۹۰ دلار ریزش را نشان می دهد.

در بازار داخلی ایران هم قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار امروز در محدوده 2 میلیون و 54 هزارو 500 تومان به فروش رسید. این قیمت در مقایسه با 3 روز پیش 117 هزار و 300 تومان کاهش را نشان  می دهد. 

امروز علاوه بر قیمت طلا، سکه بازان هم شاهد ریزش قیمت سکه بودند. فلز گران بهای داخلی روز پنجشنبه هفته قبل تا محدوده 24 میلیون و 850 هزار تومان بالا رفته بود اما در بازار امروز کانال 24 میلیون تومان را از دست داد و با 23 میلیون و 951 هزار تومان به فروش رسید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید