حباب بزرگ در بازار سکه/ قیمت سکه نزولی می شود؟

کدخبر: ۵۵۵۰۵۰
حباب سکه به عددی غیرقابل کتمان رسیده است. برخی می‌گویند همین فاصله معنادار است که نشان می‌دهد قیمت‌های سکه در روند افزایشی خود از پشتوانه کافی برخوردار نیست و مسیر به سمت اصلاح می‌رود.
حباب بزرگ در بازار سکه/ قیمت سکه نزولی می شود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، فاصله ارزش ذاتی و قیمت بازاری سکه به بالای پنج میلیون تومان رفته است. از نگاه برخی از فعالان، این فاصله قیمتی نشان می‌دهد که افزایش قیمت سکه به کانال 25 میلیون تومانی از پشتوانه بنیادی برخوردار نیست و به زودی فلز گرانبهای داخلی در مسیر اصلاح قرار خواهد گرفت. 

فوری/ اسامی برندگان قرعه کشی ایران خودرو اعلام شد

تحلیلگران فنی نیز عنوان می‌کنند هر زمان در ماه‌های اخیر قیمت سکه وارد کانال 25 میلیون تومان شد، به تدریج میزان فروش ها در بازار فلز گرانبهای داخلی بیشتر شد. در کنار این حباب سکه نیز در سال جاری بالای مرز 5 میلیون تومان باقی نمانده است و به سرعت اصلاح شده است.

در این شرایط، برای کاهش حباب سکه در روز جاری دو سناریو محتمل است. در سناریوی اول باید نرخ سکه در بازار در مسیر نزول قرار بگیرد و در سناریوی دوم دلار باید در مسیر صعودی حرکت کند تا حباب سکه در کانال 25 میلیون تومان کاهش پیدا کند. 

برخی از فعالان باور دارند بازار در ابتدای هفته دچار هیجانات مقطعی شده است و به همین دلیل حباب بالا رفته است. با این حال، عده‌ای باور دارند که سطح تقاضا به اندازه ای بالا رفته است که احتمال رشد بیشتر نیز در بازار سکه وجود دارد و حباب سکه نیز بیشتر خواهد شد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید