جهش بی سابقه قیمت شمش و میلگرد

کدخبر: ۵۵۵۲۸۷
شمش فولاد برای اولین مرتبه در طول تاریخ در بورس کالای ایران 20 هزار تومان شد و میلگرد در بازار آزاد نیز به سطح قیمتی 25 هزار تومان صعود کرد.
جهش بی سابقه قیمت شمش و میلگرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، رکوردشکنی جدید در بهای ارز در بازار آزاد و تایید نرخ 43 هزار تومانی برای دلار معامله شده در صرافی‌ها از سوی سیاست‌گذران پولی کشور، بالا ماندن انتظارات تورمی و واهمه از کاهش بیشتر ارزش پول ملی باعث شد تا رقابت قابل توجه میان متقاضیان شمش فولاد در بازار فیزیکی بورس کالای ایران رقم خورده و به این ترتیب شمش فولاد برای اولین مرتبه در طول تاریخ در بورس کالای ایران 20 هزار تومان شد و میلگرد در بازار آزاد نیز به سطح قیمتی 25 هزار تومان صعود کرد.

فروش فوری سایپا بدون افتتاح حساب وکالتی

اعلام زمان قطعی واریز مرحله دوم سود سهام عدالت

در روز دوشنبه 24 بهمن و همزمان با صعود شمش فولاد به کانال قیمتی 20 هزار تومان، برای اولین مرتبه در طول تاریخ معاملات این محصول در بازار فیزیکی بورس  کالای ایران، میلگرد در بازار آزاد نیز 25 هزار تومانی شد.

 

شرکت‌های فولادی در روز دوشنبه 24 بهمن ماه شمش فولاد تولیدی خود را با نرخ پایه‌ای در بازه 16 هزار و 830 تومان تا 17 هزار و 870 تومان در رینگ صنعتی بورس کالا عرضه کردند؛  با وجود  افزایش محسوس قیمت پایه، اما واحدهای نوردی استقبال بالایی از عرضه شمش فولاد در بازار فیزیکی بورس  کالای ایران داشتند. استقبال گرم واحدهای تنوردی از عرضه شمش فولاد به رقابت قیمتی میان متقاضیان منجر شد و در نهایت نرخ فروش شمش برخی واحدهای عرضه‌کننده به کانال قیمتی 20 هزار تومانی نیز صعود کرد.

به عنوان نمونه شرکت فولاد خوزستان در روز دوشنبه 24 بهمن ماه بالغ بر 40 هزار تن شمش فولاد با  نرخ پایه 17 هزار و 870 تومان در بازار فیزیکی بورس کالای ایران عرضه کرد؛ برای این میزان محصول تقاضایی برابر 140 هزار تن در بازار به ثبت رسید که برتری تقاضا نسبت به عرضه باعث شد تا متقاضیان به رقابتی 16.5 درصدی برای این محصول دست زده و در نهایت میانگین نرخ فروش شمش فولاد خوزستان در بازار فیزیکی بورس کالای ایران به 20 هزار و 800 تومان  برسد. این اولین مرتبه در طول تاریخ معاملات شمش فولاد در بازار فیزیکی بورس کالای ایران بود که بهای شمش فولاد این سطوح قیمتی را تجربه کرد.

درحالی شمش فولاد خوزستان به کانال قیمتی 20 هزار تومان صعود کرد که اغلب معاملات شمش فولاد برای سایر واحدهای تولیدی در کانال قیمتی 19 هزار تومان منعقد شد.

ثبت رکوردهای جدید قیمتی برای نرخ ارز در بازار آزاد و تایید نرخ 43 هزار تومانی برای ارز معاملاتی صرافی‌ها از سوی رئیس کل بانک مرکزی باعث شد تا بازارهای کالایی کشور با واهمه از جهشی دیگر در نرخ ارز در بازار آزاد صعودی  مجدد را در بازار به ثبت رساندند.

صعود بهای شمش فولاد در رینگ بازار فیزیکی بورس کالای ایران به کانال قیمتی 19 و 20 هزار تومانی، صعود نرخ ارز به کانال قیمتی 46 هزار تومان و بالا ماندن انتظارات تورمی در کشور باعث شد تا میگرد در بازار آزاد تهران نیز برای اولین مرتبه در طول تاریخ 25 هزار تومانی شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید