ریزش محسوس قیمت طلا /هفته نزولی بیت کوین از ترس فِد

کدخبر: ۵۵۷۴۸۰
در روز جمعه قیمت طلا در تا مرز 1810 دلاری نیز پایین رفت تا این فلز ارزشمند در آستانه از دست دادن یک مرز روانی مهم دیگر نیز قرار بگیرد.
ریزش محسوس قیمت طلا /هفته نزولی بیت کوین از ترس فِد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی در روز جمعه هم کاهش یافت تا در این هفته فلز زرد چهار روز متوالی بازدهی نزولی را به ثبت رسانده باشد.

با توجه به داده های بهتر از انتظار برای اقتصاد آمریکا گمانه زنی ها درباره ادامه روند صعودی نرخ بهره توسط فدرال رزرو شدت گرفته است. طلا نیز که به شدت به نرخ بهره حساس است، به همین دلیل وارد روند نزولی شده است. در روز جمعه قیمت طلا در تا مرز 1810 دلاری نیز پایین رفت تا این فلز ارزشمند در آستانه از دست دادن یک مرز روانی مهم دیگر نیز قرار بگیرد.

با احتساب این قیمت ها بازدهی هفتگی طلا نیز به نزدیکی منفی 1.5 درصد رسیده است، تا در آستانه ثبت چهارمین هفته نزولی متوالی قرار بگیرد. از ابتدای ماه فوریه تاکنون قیمت طلا نزدیک به 6 درصد کاهش یافته است. داده های اقتصادی آمریکا فعلا به ضرر طلا منتشر می شوند. از سویی داده های رشد اقتصادی اصلاح شده بزرگ ترین اقتصاد جهان برای فصل پیش حکایت از رشد سالانه 2.7 درصدی داشت و همچنین تعداد فرم های پر شده بیکاری نیز در این کشور بیش از انتظارات کاهش یافته است.

تمام این موارد نشان می دهد که دست فدرال رزرو برای بازگرداندن تورم به محدوده هدف 2 درصد همچنان باز است؛ موضوعی که می تواند طلا را همچنان در مسیر نزولی نگه دارد.

بیت کوین نیز امروز کاهشی 0.8 درصدی داشت تا قیمت این رمزارز به نزدیکی محدوده 23 هزار و 800 دلار برسد. در حالی که هفته قبل بیت کوین افزایش قیمت قابل توجه 12.6 درصدی را به ثبت رسانده بود، از ابتدای این هفته تاکنون نزدیک به 3.3 درصد از قیمت را از دست داده است. با این وجود اما از ابتدای ماه فوریه تاکنون بازدهی بیت کوین در محدوده مثبت و نزدیک به مرز 3 درصد است.

اتریوم نیز امروز کاهشی بود و در محدوده قیمت1630 دلار معامله شد. بازدهی هفتگی اتریوم نیز در محدوده منفی و در سطح منفی 3.3 درصد قرار دارد. اتریوم نیز از ابتدای ماه دوم سال میلادی تاکنون نزدیک به 3 درصد رشد قیمت داشته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید