سقوط قیمت بیت کوین /رشد خفیف طلا در روز نزولی کریپتوها

کدخبر: ۵۵۸۲۱۵
قیمت بیت کوین بیش از یک درصد کاهش یافت تا بزرگ ترین رمزارز جهان به کانال های پایینی ۲۳ هزار دلار سقوط کند.
سقوط قیمت بیت کوین /رشد خفیف طلا در روز نزولی کریپتوها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، در روز بازگشایی معاملات هفتگی بازارها قیمت طلا افزایش اندکی داشت، ولی بیت کوین و اتریوم بازدهی منفی را به ثبت رساندند.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی با اینکه اندکی افزایش داشت، اما ترس معامله گران از افزایش بیشتر از پیش بینی نرخ بهره توسط فدرال رزرو سبب شد تا همچنان قیمت فلز زرد در نزدیکی کف دو ماهه قرار بگیرد. شاخص دلار نیز امروز در حالی نیم درصد کاهش یافت که در روزهای اخیر سقف هفت هفته‌ای را لمس کرده بود.

با اینکه اکنون تحلیل گران تکنیکال قیمت ۱۸۰۶ دلاری را مرز حمایتی طلا می دانند اما عوامل کلان اقتصادی از جمله تورم چسبنده و مقاوم و همچنین داده های اقتصادی قدرتمند سبب شده اند تا معامله گران با دیده تردید به این حمایت نگاه کنند.

طلا به همین دلایل پس از اینکه رکورد قیمتی از آوریل ۲۰۲۲ را شکاند، پس از آن هفت درصد ریزش قیمت داشته است.

داده های شاخص هزینه‌کرد مصرف‌کننده نیز که روز جمعه منتشر شد بیشترین رشد را در دو سال اخیر داشته است. همین موضوع نیز بازارها را بیش از پیش از شدت مجدد عملیات انقباضی فدرال رزرو ترسانده است.

همچنین در روز دوشنبه قیمت بیت کوین بیش از یک درصد کاهش یافت تا بزرگ ترین رمزارز جهان به کانال های پایینی ۲۳ هزار دلار سقوط کند. بیت کوین که در ماه ژانویه رشد قیمتی خیره‌کننده ۴۰ درصدی را ثبت کرده بود، در ماه فوریه که به پایان آن نزدیک می شویم رشدی کمتر از یک درصد داشته است.

اتریوم نیز بیش از یک درصد افت قیمت داشت تا مجددا به نزدیکی مرز ۱۶۰۰ دلار برسد. اتریوم نیز ماه پیش بیش از ۳۲ درصد افزایش قیمت داشت ولی در ماه فوریه فقط ۲ درصد رشد کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید