نقشه بازار سهام روز چهارشنبه ۹ فروردین؛

رشد 82 درصد نمادهای بازار سهام / فارس پیشران بورس چهارشنبه

کدخبر: ۵۶۳۹۸۷
اقتصادنیوز: در تداوم رشد شاخص بورس تهران در روز 9 فروردین، نماد فارس بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشت و به تنهایی 7 هزار و 802 واحد شاخص را بالا کشید.
رشد 82 درصد نمادهای بازار سهام / فارس پیشران بورس چهارشنبه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، در آخرین روز معاملاتی هفته، شاخص بورس به رشد ادامه داد و با صعود 34 هزار و 303 واحدی نسبت به روز کاری گدشته، تا سطح 2 میلیون و 78 هزار و 711 واحد بالا آمد. شاخص کل هم وزن  بورس  نیز با رشد 12 هزار و 528 واحدی در رقم 622 هزار و 526 واحدی ایستاد. 

زمان نخستین عرضه اولیه ۱۴۰۲ اعلام شد

شاخص کل  فرابورس  نیز با رشد 356 واحدی به رقم 25 هزار و 357 واحد رسید.  شاخص هم وزن  در فرابورس هم روند صعودی داشت و با افزایش 2 هزار و 196 واحد به سطح 108 هزار و 441 واحد رسید. 

امروز 578 نماد رشد قیمت داشتند و 123 نماد قرمزپوش شدند. به عبارت دیگر 82 درصد نمادهای بازار سبزپوش بودند و 18 درصد با افت قیمت مواجه شدند. 

 

تداوم ورود سرمایه به بورس

روز چهارشنبه برای هشتمین روز معاملاتی متوالی خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی  بازار سهام  مثبت بود و 418 میلیارد تومان  پول حقیقی  وارد بازار شد. 

امروز نماد فارس با 127 میلیارد تومان بیشترین ورود پول را داشت و پس از فارس، نمادهای ذوب،  شبریز  و همراه قرار داشتند.  

 

نمادهای سبز و قرمز بازار

امروز نماد فارس بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشت و به تنهایی 7 هزار و 802 واحد شاخص را بالا کشید. پس از فارس، نمادهای تاپیکو، شستا و پارسان بزرگان سبز بازار بودند که بیشترین اثر را در رشد  شاخص کل بورس  داشتند. در مقابل نمادهای کچاد، اخابر و ومعادن بزرگان قرمزپوش بازار بودند.

در فرابورس نیز نمادهای آریا،  بپاس  و صبا بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند و هرمز، زاگرس و انتخاب بیشترین اثر کاهنده را داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز وکغدیر بیشترین تراکنش را داشت و شستا و  فولاد  در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز کرمان، انتخاب و فرابورس بیشترین تراکنش را داشتند. 

 

ارزش معاملات بازار 

امروز  ارزش معاملات  کل  بازار سهام  به 33 هزار و 848 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 17 هزار و 723 میلیارد تومان بود که 52 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

 ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 29 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 12 هزار و 976 میلیارد تومان رسید که بیشترین رقم در یک سال اخیر است. 

 

عرضه و تقاضای بازار 

در پایان معاملات چهارشنبه، 129 نماد صف خرید داشتند و تمامی صف‌های فروش جمع آوری شدند. ارزش صف‌های خرید به 861 میلیارد تومان رسید و نماد وکغدیر (شرکت بین المللی توسعه صنایع معادن غدیر) با صف خرید 188 میلیارد تومانی همانند روزهای گذشته در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت.

پس از وکغدیر، نمادهای شملی (شرکت ملی شیمی کشاورز) و همراه (شرکت ارتباطات سیار ایران) بیشترین صف خرید را داشتند. 

 

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

نقشه چهارشنبه

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید