ایران‌چک در بازار ارز سلیمانیه خریدار دارد

مهاجرت نهنگ‌ها از بازار ارز به بورس /1+5 دلیل دلار را کاهشی کرد

کدخبر: ۵۶۶۳۱۳
در سلیمانیه دلار با ایران‌چک تاخت زده می‌شود، درحالیکه تا چند هفته قبل ریال در این بازار خواهان زیادی نداشت.
مهاجرت نهنگ‌ها از بازار ارز به بورس /1+5 دلیل دلار را کاهشی کرد

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز  و سکه در روز یکشنبه نزولی شد. قیمت دلار  هرات اگرچه صبح افزایشی استارت زد، اما در ادامه نزولی شد تا معامله‌گران تصور کنند افزایش یکشنبه با هدف مالدار کردن آماتورها بوده است.

6 دلیل کاهش قیمت دلار

از نگاه فعالان بازار، پنج به‌علاوه یک دلیل در  کاهش قیمت دلار  نقش داشته است؛

۵ دلیل کاملا خبری که به حوزه سیاست برمی‌گشت و مهمترین خبر مثبت یکشنبه هم سفر هیأت سعودی به ایران و احتمال بازگشایی سفارت عربستان در حوالی عید فطر بود.

سفر شمخانی به وین، پیشنهاد توافق موقت آمریکا به جمهوری اسلامی، پیشنهاد جدید گروسی به آژانس انرژی اتمی و آزادسازی سه میلیارد دلار از دارایی‌های ایران در ژاپن در ازای تبادل زندانیان، ۵ خبری بود که دست جناح کاهشی را بالا برد.

طلسم قیمت خودرو شکست/ جزئیات افزایش قیمت کارخانه ای خودرو


 

اخطار ارزی به مدیران پتروشیمی ها

یک خبر دیگر هم در افت  قیمت دلار  نقش داشت که از جنس اقتصادی بود. معامله‌گران یکشنبه خبر اخطار به مدیران پتروشیمی‌ها برای ارز صادراتی را جدی گرفتند.

گفته می‌شود دولت به مدیران این بنگاه‌ها اخطار داده اگر ارز صادراتی به چرخه اقتصاد برنگردد، عزل می‌شوند.

معامله‌گران تصور می‌کردند این خبر می‌تواند در کوتاه‌مدت عرضه ارز در بازار را افزایش دهد. در مجموع یکسری از آن‌ها ۵ خبر سیاسی بعلاوه خط و نشان مدیریتی برای ارز پتروشیمی‌ها را به ۵ بعلاوه یک تشبیه می‌کردند و می‌گفتند باز هم در بازار، پنج بعلاوه یک، عامل افت قیمت دلار شد.

بی خبری بازار را رنج می کند

روند  بازار ارز  به‌گونه‌ای است که تحلیلگران مرتبط با این بازار تصور می‌کنند اخبار مثبت جهت بازار را به سمت پایین می‌آورد و بی‌خبری می‌تواند بازار را رنج کند و فعل و انفعالات اقتصادی به بازار جهت افزایشی بدهد.

edOjKUBVnL2Z

کوچ پول از فردوسی به سعادت آباد

یکی از نکاتی که در حوزه رقابت بازارها، معامله‌گرانِ متمایل به صعود را نگران کرده، جابجایی پول‌ها از فردوسی به سعادت‌آباد است. در چند روز اخیر و به خصوص بعد از شکست تاریخی بورس، انتظارها نسبت به بازدهی  بازار سهام  بهبود یافت.

نهنگ ها از بازار ارز می روند؟

جناح صعودی نگران مهاجرت نهنگ‌ها از بازار ارز به سهام هستند، ذیل همین نگرانی هم روند محافظه‌کاری در بازار تقویت شده است.

ردپای ایران چک در بازار سلیمانیه

آنطور که شنیده می‌شود، در سلیمانیه دلار با ایران‌چک تاخت زده می‌شود، درحالیکه تا چند هفته قبل ریال در این بازار خواهان زیادی نداشت.

افت قیمت طلای آبشده

در سایر بازارها هم افت قیمت ملموس‌تر از قبل بود، طلای آبشده کانال 11 میلیون را از دست داد و در مرز حمایت ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار نوسان داشت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید