رصد بازار خودرو؛

غول۶ چرخ چینی در راه بازار خودروی ایران؟ + عکس

کدخبر: ۵۶۸۸۳۶
خودروساز چینی گریت وال از پیکاپ ۶ چرخ کانن سایبرپیکاپ پرده برداشت. وانت CyberP!ckup نه یک خودرو کانسپت، بلکه نسخه‌ای تولیدی خواهد بود!
غول۶ چرخ چینی در راه بازار خودروی ایران؟ + عکس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از گجت‌نیوز ، نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۲۳ میزبان خودروهایی چشمگیر بوده است؛ از کانسپت بی وای دی سانگ L و بی وای دی Destroyer ۰۷ پلاگین هیبرید تا خودرو مفهومی تمام برقی نیسان آریزون. با این حال، کانن سایبرپیکاپ از خودروساز چینی گریت وال محصولی حتی متفاوت‌تر است که هر نگاهی را به سمت خود جذب می‌کند. پیکاپ ۶ چرخ چینی CyberP!ckup هیولایی همه‌جارو با قوای محرکه الکتریکی برای آن دسته از رانندگانی خواهد بود که می‌خواهند به دل مسیرهای خارج از شهر بزنند.

کانن سایبرپیکاپ گریت وال؛ پیکاپ ۶ چرخ همه‌فن‌حریف

نمای جلو پیکاپ 6 چرخ کانن سایبرپیکاپ گریت وال

سایبرپیکاپ گریت وال در واقع بر پایه پیکاپ شانهای با مشارکت «چائوجینگ موتورز» (Chaojing Motors) توسعه پیدا کرده است. همان‌طور که به‌وضوح مشاهده می‌کنید، المان اصلی این پیکاپ وجود محور سوم و در نتیجه وجود ۶ چرخ ۱۸ اینچی زیر بدنه آن است. این چرخ‌ها با تایرهای ۳۳ اینچی همه‌جاروی Cooper Discoverer پوشانده شده‌اند و با توجه به کاربری این پیکاپ، سیستم تعلیق ویژه با کمک‌فنرهای نیتروژنی در آن به‌کار رفته است. به‌ادعای گریت وال، سایبرپیکاپ اولین خودرو ۶ چرخ یا ۶ در ۶ چین بر شمرده می‌شود که در مقابل ۶ چرخ‌های فراوان بازار آمریکا قرار می‌گیرد.

قوای محرکه کانن سایبرپیکاپ گریت وال را یک پیشرانه ۳ لیتری توئین توربو پلاگین هیبرید تامین می‌کند که توان تولید قدرت ۵۱۰ اسب بخار و گشتاور ۵۵۳ نیوتون متر را دارد. نیرو این پیشرانه به‌واسطه ۵ دیفرانسیل قفل‌شونده به هر ۶ چرخ این پیکاپ غول‌پیکر چینی انتقال پیدا می‌کند. با این پیشرانه پلاگین هیبرید راننده حتی می‌تواند مسافتی را در حالت تمام الکتریکی طی کند. با وجود این، نباید از این نکته چشم‌پوشی کرد که شعاع حرکتی در این حالت به‌میزان محسوسی نسبت به نسخه معمولی ۴ چرخ کاهش پیدا می‌کند.

در نگاه اول به کانن سایبرپیکاپ گریت وال احتمالاً گمان می‌کنید این پیکاپ صرفاً یک خودرو مفهومی یا کانسپت است که صرفاً یک نسخه از آن برای نمایش در نمایشگاه ساخته شده است. به‌نظر می‌رسد گریت وال برنامه‌های بیشتری برای این پیکاپ جدید دارد و بر اساس گزارش وب‌سایت استرالیایی CarExpert، سایبرپیکاپ در دو نسخه ۴ چرخ و ۶ چرخ به تولید خواهد رسید؛ این به این معنی است که چینی‌ها باید انتظار مشاهده آن در خیابان‌های چین را داشته باشند! ضمناً گفته می‌شود که ظرفیت یدک‌کشی این پیکاپ ۶ در ۶ بین ۳.۵ تا ۶ تن خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید