تجمع خودروهای خارجی در گمرک ایران

6 خوردو شگفت انگیز برای زیر و رو کردن بازار ایران

کدخبر: ۵۶۹۲۰۰
با توجه به سقف قیمتی 20 هزار یورویی در نظر گرفته شده برای خودروهای وارداتی و همچنین برنامه هایی که شرکت وارد کننده محصولات کیا دارد به احتمال زیاد خودروهای یاد شده با امکانات متفاوتی در بازار خودروی کشور حضور خواهند داشت.
6 خوردو شگفت انگیز برای زیر و رو کردن بازار ایران

به گزارش اقتصادنیوز، چهار سال بعد از ممنوعیت واردات خودرو به ایران، آزادسازی صورت گرفت. دولت سیزدهم به دنبال این است تا با واردات محصولات برندهای جهانی خودروساز بازار ملتهب خودرو را آرام کند. 

خودروهای خارجی در گمرک ایران

واردات خودرو آزاد شد و به رغم اینکه هنوز هیچ خودرویی وارد بازار نشده اما شاهد هستیم که محصولات جدید برندهای جهانی خودروساز در گمرک حضور دارند.

تحویل فوری این خودروها در سامانه یکپارچه

قیمت پراید ۱۷ برابر شد

کیا آماده حضور دوباره در بازار خودرو ایران

برند کیا به عنوان یکی از برندهای جهانی که خود را آماده حضور دوباره در بازار خودروی کشور می کند در تازه ترین دور از واردات محصولات خود دو خودروی دیگر را به سبد محصولاتی که قرار است در بازار ایران عرضه کند، اضافه کرد.

کیا سید (Ceed) و کیا اسپورتیج مدل 2023 دو محصول تازه وارد این برند کره ای هستند. با ورود سید و اسپورتیج جمع خانواده کیا که قرار است در بازار ایران حضور پیدا کنند به عدد 6 رسید.

پیش تر کوشا خودرو، شرکت واردکننده برند کیا چهار مدل پگاس، سراتو، سلتوس و سونت را وارد کشور کرده بود. آن طور که به نظر می رسد با اضافه شدن سید و اسپورتیج سبد محصولاتی کیا برای فاز اول در بازار ایران تکمیل شده و قرار نیست عضو جدید دیگری به این خانواده اضافه شود.

6 خودرو شگفت انگیز خارجی بازار را زیر و رو می کنند

اما به احتمال زیاد بعد از عرضه محصولات خانواده کیا به بازار، شرکت واردکننده برنامه ریزی برای تنوع بخشی به سبد محصولاتی این برند خودرویی شرق آسیایی را در دستور قرار خواهد داد.

البته فراموش نکنیم حتی اگر سبد محصولاتی کیا عضو جدیدی به خود نبیند باز هم از این خانواده 6 نفره، چهار عضو یعنی پگاس، سلتوس، سونت و سید برای اولین بار حضور در بازار ایران تجربه خواهند کرد. ورود مدل های 2023 اسپورتیج و سراتو نیز می تواند این نوید را به بازار خودروی کشور بدهد که 6 خودروی شگفت انگیز به دنبال زیر و رو کردن بازار خودروی کشور هستند.

کیا سونت؛ یک کراس اوور جمع و جور شهری

سونت مدلی است که مدیران کیا در سال 2020 به سبد محصولاتی خود اضافه کردند. این کراس اوور جمع و جور شهری برای اولین بار در بازار هند عرضه شد. کیا به دنبال این بود تا با عرضه سونت سهم خود در را در بازار خودروی دومین کشور پرجمعیت دنیا افزایش دهد.

طراحان کیا برای اینکه دل مشتریان را ببرند این خودرو را با امکاناتی مانند قفل و مهارکننده صندلی کودک (ISO FIX)، سیستم ورود بدون کلید، ایموبلایزر، کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو، سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، برنامه پایداری الکترونیکی  (ESP)، سیستم مانیتورینگ فشار باد تایر (TPMS)و سنسور هشدار دنده عقب به بازار عرضه کنند.

این خودرو از یک موتور 4 سیلندر خطی با حجم 1500 سی سی بهره می برد. این موتور توان 114 اسب بخار با دور موتور 6300 در دقیقه را تولید می کند. همچنین این خودرو دارای گیربکس اتوماتیک است. قیمت این کیا سونت در بازارهای جهانی حول و حوش 17 هزار دلار اعلام شده است.

خودرو کیا سونت

کیا سلتوس؛ از هند به ایران

سلتوس دیگر خودرویی است که برند کیا به منظور سفت کردن جای پای خود در بازار هند تولید آن را در دستورکار قرار داد. سلتوس یک سال بزرگتر از سونت است و در سال 2019 از ان رونمایی شده است. این خودرو علاوه بر هند در بازارهای چین، روسیه و آمریکای جنوبی نیز در دسترس متقاضیان قرار دارد.

این کراس اوور نیز همانند سونت از امکانات رفاهی مانند مانند قفل و مهارکننده صندلی کودک (ISO FIX)، سیستم ورود بدون کلید، ایموبلایزر، کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو، سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، برنامه پایداری الکترونیکی  (ESP)، سیستم مانیتورینگ فشار باد تایر (TPMS)و سنسور هشدار دنده عقب سود می برد.

موتور این خودرو کمی قوی تر از موتور سونت است. طراحان این برند کره ای یک موتور با حجم 1600 سی سی را برای این خودرو در نظر گرفته اند که توانی 121 اسب بخاری برای آن به ارمغان می آورد. گیربکس آن نیز یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک است.

قیمت کیا سلتوس نیز در بازارهای جهانی حدود 22 هزار دلار است.

خودرو کیا سلتوس

کیا سراتو؛ یک محصول قدیمی در بازار ایران

سراتو از محصولات قدیمی بازار خودروی کشور محسوب می شود که از برند کیا عرضه شده است. استقبال از این خودرو تا جایی پیش رفت که خودروسازی سایپا بعد از بروز رسانی اتاق این خودرو با مدیران کیا وارد مذاکره شد و توانست موافقت آنها برای عرضه سراتو با اتاق قدیمی را به دست بیاورد.

بنابراین سراتو با اتاق قدیمی پیش از بازگشت تحریم های بین المللی در سال 97 یکی از محصولات مونتاژی حاضر در سبد محصولاتی سایپا محسوب می شد. البته همزمان با عرضه سراتو با اتاق قدیمی در بازار کشور شاهد حضور مدل جدید این خودرو نیز بودیم. چنانچه لیستی از خودروهای وارداتی بازار خودروی کشور تهیه شود کیا سراتو این امکان را دارد تا رده های بالای این لیست جایی برای خود دست و پا کند. این خودروی سدان با امکاناتی مانند

رینگ های آلیاژی 17 اینچی اسپرت، رکاب های جانبی اسپرت و اسپویلر عقب، چراغ های مه شکن LED، چراغ های عقب و چراغ های روشنایی در روز، فرمان طرح اسپرت، صندلی‌های اسپرت با روکش پارچه‌ای و SynTex، صفحه نمایش لمسی 10.25 اینچی با ناوبری، کیا کانکت و رادیو ماهواره ای SiriusXM®،کلید هوشمند با راه اندازی از راه دور و فناوری تشخیص نقاط کور را در دسترس مشتریان قرار می دهد. این خودرو از دارای یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر است و توان تولید 147 اسب بخار را دارد. سیستم انتفال قدرت این خودرو نیز اتوماتیک است. قیمت جهانی سراتو نیز حدود 20 هزار دلار است.

خودرو کیا سراتو

کیا پگاس؛ دل مشتریان جوان ایرانی رو می برد؟

پگاس اولین بار در سال 2017 رونمایی شد. این خودرو توسط شروت دانگ فنگ یودا کیا در چین طراحی و به بازار عرضه شد. کیا با طراحی این خودرو قصد داشت تا به نوعی محصولی به بازار عرضه کند تا دل مشتریان جوان تر را ببرد. این خودرو محصولی در سگمنت B بود. کیا پگاس در بازار ابتدا در چین عرضه شد. این خودرو سپس به بازارهای مصر و آمریکای جنوبی نیز سفر کرد. امکانات در نظر گرفته شده برای این سدان جمع و جور همانند مدل های سلتوس و سونت است.

این امکانات عبارتند از رفاهی مانند مانند قفل و مهارکننده صندلی کودک (ISO FIX)، سیستم ورود بدون کلید، ایموبلایزر، کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو، سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، برنامه پایداری الکترونیکی  (ESP)، سیستم مانیتورینگ فشار باد تایر (TPMS) و سنسور هشدار دنده عقب. موتور این خودرو حجم 1400 سی سی دارد و نوع سیستم موتور 4 سیلندر خطی است.

حداکثر توان تولیدی موتور نیز 94 اسب بخار است. پگاس در بازارهای جهانی حدود 13 هزار و 500 دلار قیمت خورده است و از این حیث می توان آن را ارزان ترین خودروی سبد محصولاتی کیا دانست  که تاکنون در بازار خودروی کشور حضور پیدا کرده است.

خودرو کیا پگاس

کیا سید؛ برای اولین بار به بازار ایران می اید

سید (Ceed) از اولین بار در سال 2006 در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی شد. سید را می توان در رده خودروهای هاچ بک (بدون صندوق عقب) قرار داد. این خودرو تا کنون سه نسل مختلف را تجربه کرده است. اما به رغم این قدمت اولین بار است که عزم حضور در بازار ایران را کرده است.

به نظر می رسد دلیل تاخیر حضور در بازار ایران به مدل این خودرو مربوط باشد. بررسی بازار خودروی کشور و سلیقه مشتریان به خوبی نشان می دهد که خودروهای هاچ بک سگمنت C نتوانستند دل مشتریان ایرانی را ببرند. متقاضیان خودرو در ایران ترجیح می دهند اگر قرار است در سگمنت C خودرو سوار شوند یک سدان را خریداری کنند نه یک خودروی هاچ بک.

این خودرو از امکانات رفاهی مانند شیشه بالابر های برقی، آینه های جانبی تاشونده برقی، سانروف، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم مولتی مدیا با مانیتور و کلید های کنترل از روی فرمان، کروز کنترل، سنسور نور، سنسور باران، گرمکن صندلی های جلو، سیستم اتو استارت/استاپ، ترمز پارک برقی و اتوهلد، 6 ایربگ برای سرنشینان جلو، جانبی های جلو و پرده ای، سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کنترل کشش TCS و رادار بین خطوط بهره می برد. موتور در نظر گرفته شده برای این خودرو 4 سیلندر و با حجمی 1600 سی سی است. این موتور حداکثر توان 132 اسب بخار تولید می کند. گیربکس نصب شده روی آن نیز 6 سرعته اتوماتیک است. این خودرو توانسته 4 ستاره ایمنی را از اروپا کسب کند. کیا سید مدل 2023 با قیمتی حدود 23 هزار و 500 دلار در بازارهای جهانی قابل خریداری است.

خودرو کیا سید

کیا اسپورتیج؛ محبوب ایرانی ها

اسپورتیج نیز همانند سراتو از محصولات قدیمی برند کیا در بازار خودروی کشور محسوب می شوند. این خودروی SUV (شاسی بلند) خیلی زود در دل مشتریان ایرانی نشست. سه نسل از این خودرو در بازار کشور حضور دارد و مدل 2023 را می توان چهارمین نسل آن دانست که پشت درهای بازار ایران به انتظار نشسته است. به نظر می رسد این نسل می تواند در مسیر نسل پیشین حرکت کند و دل مشتریان ایرانی را ببرد.

این خودرو با امکاناتی مانند اتو هلد، ترمز پارک برقی، سنسور نور و باران، هشدار برخورد از جلو، رادار نقطه کور، رادار خطی، رانندگی خودکار بین خطوط، کروز کنترل تطبیق پذیر، گرم کن و سردکن صندلی‌های جلو، دریچه تهویه عقب، تهویه دو کاناله اتوماتیک، سقف پانورامیک در دسترس متقاضیان قرار دارد. این خودرو به احتمال زیاد با یک موتور 4 سیلندر 2 لیتری در بازار ایران حضور خواهد داشت. این موتور می توان حداکثر 154 اسب بخار نیرو تولید کند. گیربکس آن نیز 6 سرعته اتوماتیک است. قیت نسل پنجم اسپورتیج در بازارهای جهانی حدود 24 هزار دلار است.

خودرو کیا اسپورتیج

خانواده کیا با چه قیمتی وارد بازار می شوند؟

البته فراموش نکنیم با توجه به سقف قیمتی 20 هزار یورویی در نظر گرفته شده برای خودروهای وارداتی و همچنین برنامه هایی که شرکت وارد کننده محصولات کیا دارد به احتمال زیاد خودروهای یاد شده با امکانات متفاوتی در بازار خودروی کشور حضور خواهند داشت. بنابراین باید برای مشخص شدن امکانات محصولات برند کیا در بازار ایران تا زمان عرضه آنها در بازار منتظر ماند.

همچنین با توجه به حضور شورای رقابت و گنگ بودن پروسه قیمت گذاری محصولات برندهای جهانی خودروساز مشخص نیست قرار خانواده ۶ نفره کیا با چه قیمت های در دسترس متقاضیان قرار گیرند

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید