افزایش قیمت ها در بازار ملک محسوس است +جدول

هزینه سنگین اجاره مسکن در مناطق جنوبی پایتخت

کدخبر: ۵۷۰۲۹۴
یک مشاور مسکن در منطقه 16 تهران می‌گوید: هم‌اکنون بازار رهن و اجاره در این محله، با حدود 30 تا 35 درصد افزایش قیمت روبه‌رو است.
هزینه سنگین اجاره مسکن در مناطق جنوبی پایتخت

به گزارش اقتصادنیوز ، بنا به روایت واسطه‌‌‌های فعال در بازار مسکن مناطق مختلف شهر تهران تامین سطوح جدید اجاره‌‌‌بها با توجه به سطح تورم عمومی و انتظار موجرها از بهای دریافتی بابت اجاره مسکن در سال‌جاری، با توان مالی و قدرت پرداخت تعداد عمده‌‌‌ای از مستاجرها سازگاری ندارد.

افزایش نرخ اجاره در جنوب پایتخت

برهمین اساس مشاوران املاک محلات جنوبی پایتخت می گویند نرخ اجاره در این مناطق افزایش داشته اما مستاجران هم امکان پرداخت چنین ارقامی را ندارند .

بررسی فایل‌های رهن و اجاره مشاوران املاک در مناطق جنوبی تهران نشان می‌دهد، برای رهن کامل یک واحد 60 الی 70 متری در منطقه 16 تهران، دست‌کم باید 300 میلیون تومان نقدینگی داشت.

یک مشاور مسکن در منطقه 16 تهران به اکوایران می‌گوید: هم‌اکنون بازار رهن و اجاره در این محله، با حدود 30 تا 35 درصد افزایش قیمت روبه‌رو است؛ هرچند در حال حاضر و از شروع سال تا به الان، تعداد متقاضی کم بوده است.

هزینه رهن و اجاره مسکن در خزانه، نازی آباد و جوادیه

در محله خزانه، برای رهن یک واحد 80 متری، 400 میلیون و برای اجاره 5 میلیونتومان و همچنین برای رهن یک واحد 90 متری در محله نازی‌آباد تهران 400 میلیون تومان و برای اجاره آن، 10 میلیون تومان پیشنهاد شده است.

برای رهن کامل واحدی با متراژ 63 مترمربع در جوادیه، 300 میلیون تومان و برای رهن کامل واحدی دیگر با متراژ 70 مترمربع در یاخچی‌آباد 400 میلیون تومان و برای رهن کامل یک خانه در محله بهمن یار، با مساحت 85 مترمربع، 650 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

 

photo_۲۰۲۳-۰۴-۲۴_۱۲-۰۲-۱۷

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید