گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز و طلا؛

خریدار دلار نایاب شد؟ / سکه یک کانال پایین‌ آمد

کدخبر: ۵۷۲۱۵۰
اقتصادنیوز: عده ای مدعی بودند که امروز 17اردیبهشت 1402 به کف قیمتی برخورد کرد با این حال عده ای دیگر نظری خلاف این باور را داشتند و می گفتند دلار فعلا به کف نرسیده است.
خریدار دلار نایاب شد؟ / سکه یک کانال پایین‌ آمد

به گزارش اقتصادنیوز ، فنر قیمت دلار در بازار ارز هرات در حال جمع شدن است.همین امر موجب شده در تهران نیز اسکناس آمریکایی در سراشیبی قرار بگیرد.امروز برخی از سایت ها و کانال های اعلام کردند که نرخ دلار در هرات نه تنها یک کانال پایین‌ آمده؛ بلکه چند مرز حساس را هم از دست داده است

سیگنال ارزی هرات به تهران 

 گفته می شود دلار در هرات امروز نزدیک به 1 هزار تومان پایین تر از دیروز بوده است. البته در کنار هرات، نرخ حواله درهم نیز در بازار امروز از تهران حمایت نکرد و نسبت به روز گذشته تقریبا 250 تومان کاهش یافته بود.

بازیگران ارزی تهران امروز وقتی دیدند اسکناس آمریکایی در هرات در باتلاق افتاده، سعی کردند  از موقعیت خرید فاصله بگیرند و فشار فروش در تهران بیشتر شد.

کف قیمت دلار کجاست؟

امروز یکسری از معامله گران دنبال پاسخ به این سوال بودند؛در شرایط فعلی کف قیمت دلار کجاست؟

عده ای مدعی بودند که قیمت امروز در واقع  برخورد دلار به کف بوده است، با این حال عده ای  دیگر نظری خلاف این باور را داشتند و می گفتند دلار فعلا به کف نرسیده است.

خریدار دلار نایاب شد؟ 

 در شرایط فعلی خریدار در بازار نایاب شده  و عده ای از معامله گران باور دارند برخی از خریدارن برای خرید ارز در نرخ های پایین تر کمین کرده اند و به دنبال فرصت مناسب برای حمله به بازار هستند‌.

قیمت طلا دوباره پایین آمد 

 طبق اعلام سایت اتحادیه طلا و ارز هر گرم طلا 18 عیار در بازار امروز نسبت به روز قبل  درحول و حوش15  هزار تومان ارزان تر به فروش رسید. قیمت طلا 18 عیار امروز 2 میلیون و 636 هزار و 900تومان بود. روز قبل هم  درحول و حوش 49 هزارو 200 تومان کاهش را ثبت کرده بود. 

سکه یک کانال پایین‌ آمد

 قیمت سکه امامی هم امروز  با کاهشی شدن نرخ دلار یک کانال پایین آمد  و به مرز 32 میلیون تومان برگشت. سکه امامی امروز در حدود 32 میلیون و 101 هزار تومان به فروش رسید که نسبت به روز قبل بیش از 800 هزار تومان کاهش را نشان می دهد.

تله موش در بازار سکه!

سکه رفاه  که در محدوده 36 میلیون تومان صف خرید بود  امروز یکشنبه 17 اردیبهشت در محدوده 31 میلیون و 800 هزار تومان صف فروش را تجربه کرد. عده ای از تحلیلگران می گفتند این تله است.

 برخی از معامله‌گران هم درباره ریزش می‌گفتند، بازاری که شارپی بالا برود، زیرش خالی است. این نکته را هم می‌گفتند که هر زمان که افراد زیادی برای خرید هجوم می‌آورند، آخرین موج افزایش بوده و باید از ریزش بترسید. این دسته از فعالان‌اقتصادی در آن زمان که سکه رفاه در مرز ۳۶ میلیون تومان بود هشدار میدادند که این تله است. حال که سکه در ۳۱ و ۸۰۰ صف فروش بود مراقب باشید در تله موش گرفتار نشوید‌.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید