نظر رییس شورای فقهی بانک مرکزی درباره رمزارز/از نظر قانون اعتبار ندارد

کدخبر: ۵۷۲۸۸۴
مصباحی‌مقدم درباره تعیین تکلیف موضوع مرزارزها و توافق برای تدوین قانون در این حوزه گفت درباره رمزارزها فعلا هیچ گونه تعیین تکلیف قانونی نشده‌ است و از نظر قانون رمزارزها اعتبار ندارند.
نظر رییس شورای فقهی بانک مرکزی درباره رمزارز/از نظر قانون اعتبار ندارد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم، رییس شورای فقهی بانک مرکزی، در اظهارنظری اعلام کرده است رمزارز را پول نمی‌دانم و از نظر قانون اعتبار ندارند. او مصوبه وزارت صمت در مورد استفاده از رمزارزها برای واردات کالا را به معنای تعیین تکلیف قانونی این حوزه ندانست.

مصباحی‌مقدم درباره تعیین تکلیف موضوع مرزارزها و توافق برای تدوین قانون در این حوزه گفت درباره رمزارزها فعلا هیچ گونه تعیین تکلیف قانونی نشده‌ است و از نظر قانون رمزارزها اعتبار ندارند. 

وی ادامه داد: البته ظاهرا وزارت صمت مصوبه‌ای نسبت به تولید رمز ارزها دارد که رمزارزهایی که زیر نظر خود وزارت صمت تولید می‌شود و برای واردات کالاها استفاده می‌شود، مورد حمایت قرار می‌گیرد اما این به معنای تعیین تکلیف قانونی رمزارزها نیست. موضوع رمز ارزها در سیاست‌های پولی و بانکی که در مجمع تشخیص مصلحت در دستور کار بوده، موضوع مطرح شده‌ای است اما هنوز تبدیل به سیاست نشده‌ است.

مصباحی مقدم تاکید کرد که رمز ارز را پول نمی‌دانم و فراتر از آن رمزارزها را مال نمی‌دانم. مال آن چیزی است که عقلا برای آن مالیت و ارزش قائل هستند و رمز ارزها هنوز به چنین نقطه‌ای نرسیدند که عقلای عالم آن را مال بدانند. بخشی از مردم با رمز ارز کار می‌کنند شاید هم آن را مال بدانند اما یک نوع پذیرش عام عقلایی پیدا نکرده‌است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید