سایه درهم و خودرو بر روی بازار دلار

دلار گوش به زنگ عمان /پیش بینی قیمت دلار امروز 25 اردیبهشت

کدخبر: ۵۷۳۸۴۰
عده ای از تحلیلگران ارزی می گفتند دلیل دیگر اینکه خریداران با احتیاط بیشتری رفتار می کنند این است که در انتظار باز شدن پنجره دیپلماسی برای زنده بودن برجام هستند.
دلار گوش به زنگ عمان /پیش بینی قیمت دلار امروز 25 اردیبهشت

به گزارش اقتصادنیوز ، نرخ دلار در معاملات نقدی روز گذشته مانند اولین روز هفته در تهران مسیر نزول را دنبال کرد. دیروز علاوه بر تهران؛ هرات نیز شاهد نزول اسکناس آمریکایی بود. تحلیلگران اقتصادی باور دارند که یکی از دلایل نوسانات کاهشی اسکناس آمریکایی در تهران ناشی از افت دمای معاملات در بازار ارز هرات بود.

شکست دلار در عبور از یک مرز 

روز گذشته دلار هرات  با گپ مثبت باز شد و از آنجایی که بالای مرز حمایتی 52 هزار و 200 تومان بود اکثر معامله‌گران انتظار رشد داشتند. نرخ هرات تا ظهر یکشنبه به سمت مقاومت میانی 52 هزار و 500 تومان رفت و در شکستن آن ناکام بود و عصر دیروز به سمت پله دوم کانال 52 هزار تومان برگشت.

سایه درهم و خودرو بر روی بازار دلار 

از سوی دیگر نرخ حواله درهم نیز تا حدودی نزولی شد و سطح انتظارت ارا تاحدوی کاهشی کرد . 

یکسری‌ها هم با شروع ثبت‌نام خودرو در هفته گذشته همچنان معتقدند تا انتهای هفته بازار ارز و سکه جانی برای صعود نخواهد داشت. برخی هم معتقدند بی پولی آخر ماه بر سر بازار ارز سایه انداخته و یکی از دلایل کم رونق شدن معاملات ارزی را همین عامل می دانند . 

۵ علت کاهش قیمت سکه /پیش بینی بازار سکه 25 اردیبهشت

دلار گوش به زنگ عمان

در خبرها هم آمده هیثم بن طارق آل‌سعید سلطان عمان به زودی به تهران سفر می‌کند. این سفر در شرایطی خواهد بود که شاهد شکل‌گیری نظم جدیدی در منطقه هستیم. از یک طرف تهران و ریاض بعد از یک دوره کاملا پرتنش و مشخصا قرار گرفتن هفت سال در شرایط و انگاره‌ای از آشفتگی دائم و ناامن، در مسیر تنش‌زدایی قرار گرفتند … و از سوی دیگر شاهد دعوت و پذیرش سوریه در ورود به مجموعه‌های عربی منطقه هستیم.

 سفر هیثم بن طارق آل‌سعید قبل از آنکه فصل جدیدی از توسعه روابط و مناسبات تجاری میان تهران- مسقط باشد، بیشتر در راستای مناسبات برجامی و فرابرجامی تدارک و تمهید یافته است. این ادعا بدان جهت قوت می‌گیرد که نقش میانجیگری عمان در توافق هسته‌ای مسبوق به سابقه بوده و توافق هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با ۱+۵ بیش از همه در نقش‌آفرینی مقامات عمان بوده است.

جدای از نقش‌آفرینی عمان در توافق هسته‌ای، عمان با واسطه‌گری در آزادی زندانی‌های دوتابعیتی منحصرا در آزادی نازنین زاغری رادکلیف و انوشه آشوری نقش داشته است. تحت این شرایط به نظر می‌رسد که سلطان عمان حامل پیام‌هایی از سوی مقامات واشنگتن حول محور مذاکرات درباره زندانی‌های دوتابعیتی دیگر در تهران خواهد بود. در حوزه مذاکرات، پیام سفر پادشاه عمان این است که اگر مقامات تهران اراده کنند برجام شانسی برای زنده ماندن دارد. این اراده بیش از همه مرتبط با رفتار سازنده و همکاری‌گرایی و حل مناقشه با آژانس در حوزه‌های پادمانی و نظارتی است.

برخی از خبرها  این است که پادشاه فعلی عمان در مصاحبه با شبکه ملی عمان گفته حامل پیشنهادات جدید اتحادیه اروپا و آمریکا برای پایان دادن به مساله بن‌بست  برجام  است.. اگر این خبر صحت داشته باشد. امکان نزول نرخ به دامنه 40 هزار تومان وجود دارد.

عده ای از تحلیلگران ارزی می گفتند دلیل دیگر اینکه خریداران با احتیاط بیشتری رفتار می کنند این است که در انتظار باز شدن پنجره دیپلماسی برای زنده بودن برجام هستند. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید