حال و هوای بازار ارز و طلا به روایت «اقتصادنیوز»؛

مرز مقاومتی سکه شکست /کاهش تقاضا برای خرید دلار

کدخبر: ۵۷۷۳۵۴
قیمت سکه امامی امروز مرز مقاومتی 30 میلیون و 700 هزار تومان را از دست داد و با 400 هزار تومان کاهش بر روی 30 میلیون و 300 هزار تومان قرار گرفت.
مرز مقاومتی سکه شکست /کاهش تقاضا برای خرید دلار

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار در بازار امروز چهارشنبه 10 خرداد ماه مانند روز گذشته نزولی شد؛ آن طور که برخی از رسانه ها گزارش داده اند نرخ دلار امروز در تهران و بازار های همسایه کاهشی شد.

اسکناس آمریکایی امروز در حول و حوش 500 تا 600 تومان کاهش را ثبت کرد و از مرز حمایتی پله اول کانال پنجم بر روی پله هشتم و نهم کانال پنجم قرار گرفت. 

تحلیلگران اقتصادی باور دارند مرز مقاومتی  پله هشتم و نهم کانال پنجم برای دلار از اهمیت بسزایی برخوردار است و در صورتی که این محدوده از دست برود احتمال عقبگرد تا پله های ابتدایی کانال پنجم وجود دارد. 

کاهش تقاضا برای دلار/فشار فروش زیاد شد

معامله گران می گفتند در شرایط فعلی اخبار سیاسی مثبت موجب شده تقاضا برای دلار کاهش یابد و فشار فروش در بازار زیاد شود. 

 برخی رسانه ها گزارش داده اند که پس از سلطان عمان، قرعه به نام رافائل گروسی افتاده است و به زودی ایران میزبان مدیر کل آژانس انرژی اتمی خواهد بود.

رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی هم  در جدید ترین اظهارات خود گفته ما روی چند موضوع با ایران کار می‌کنیم و در برخی از آنها پیشرفت داریم و در برخی نه.

پایگاه خبری اکسیوس هم در گزارشی مدعی شده مشاور ارشد امور خاورمیانه جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در اوایل ماه جاری میلادی سفری مخفیانه به عمان داشته تا با مقامات این کشور درخصوص توافق احتمالی با ایران بر سر برنامه هسته‌ای گفت‌وگویی داشته باشد.

برجام و شورای حکام زیره ذره بین بازار  دلار 

اظهرات گروسی در حالی است که  نشست جدید شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، پانزدهم خرداد در وین آغاز خواهد شد. عده ای باور دارند در صورتی که ایران و آژانس به توافق برسند احتمالا گره برجام تا حدودی باز شود و توافق هسته ای به نتیجه برسد. 

قیمت اونس طلا امروز در محدوده 1955 دلار به فروش رسید.تحلیلگران فنی معتقدند اگر  قیمت طلا  بالای مرز مقاومتی ۱۹۶۰ دلار باقی بماند احتمال رسیدن آن به پله هشتم کانال ۱۹۰۰ دلار محتمل می‌شود. باا این حال اگر این محدوده مقاومتی از دست برود احتمال برگشت  تا۱۹۴۰ دلار، بعد محدوده ۱۹۳۰ دلار و ۱۹۲۴ دلار  وجود دارد .

تداوم کاهش قیمت طلای 18 عیار 

امروز قیمت طلا و سکه امروز با توجه به کاهش قیمت دلار نزولی شد. آن طور که سایت اتحادیه طلا و ارز اعلام کرده نرخ طلا 18 عیار و سکه امامی امروز به مسیر کاهشی روز گذشته ادامه داد. 

قیمت طلا 18 عیار امروز تا سطح 2 میلیون و 496 هزار و 600 تومان بالا رفت اما ظهر امروز در زمان نگارش این گزارش در محدوده 2 میلیون و 467 هزار و 300 تومان به فروش رسید؛ این قیمت در مقایسه با روز قبل28 هزار و 400 تومان کاهش را نشان می دهد.دیروز هم طلا 18 عیار 31 هزار و 800 تومان ارزان شده بود. 

شکست مرز مقاومتی سکه 

قیمت سکه امامی هم امروز مرز مقاومتی 30 میلیون و 700 هزار تومان را از دست داد  و با 400 هزار تومان کاهش بر روی 30 میلیون و 300 هزار تومان قرار گرفت. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید